Anonym bruker Skrevet 30. november 2009 #1 Skrevet 30. november 2009 Jeg har flyttet fra barnefar med min 2,5år gamle sønn, og først nå får jeg vite at jeg trenger far sin samtykke om å melde flytting med barnet. Hva har dere som har flyttet fra barnefar gjort? Fikk brev fra nav at stønadsøknadene mine ville bli stoppet hvis jeg ikke skiftet adresse i folkeregisteret. Jeg har sendt melding om flytting to ganger, men det har ikke gått imellom pga jeg skal flytte fra barnefar med barn uten videre forklaring. Skjønner ikke noe jeg, får litt nerver her nå hvis søknadene mine blir stoppet
Anonym bruker Skrevet 30. november 2009 #2 Skrevet 30. november 2009 Du må få far til å skrive under på at barnet flytter med deg.
Anonym bruker Skrevet 30. november 2009 #3 Skrevet 30. november 2009 Måtte ha det skriftelig første gangen.
Anonym bruker Skrevet 30. november 2009 #4 Skrevet 30. november 2009 Men har han samtykket til at du kan ta med deg barnet deres? Hovedomsorgen er jo ikke din automatisk. Det kan jo tenkes at han også har lyst til å ha hovedomsorgen eller delt omsorg. I så tilfelle må dere diskutere det, hvis ikke så kan du få hovedomsorgen, men systemet er sånn fordi at man ikke skal kunne "stjele" et barn fra noen. Det går jo selvfølgelig begge veier. Han kan heller ikke bare flytte og ta barnet med seg.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå