Gå til innhold

stille i magen... 27 uker

MAXlykke *gutt utenfor magen*

Anbefalte innlegg

Skrevet

Det har vært sååå lite med liv de siste dagene... jeg merker jo han beveger seg... men forferdelig lite... jeg veit han kan ligge litt rart, sånn at jeg ikke merker det så godt.. men han har ligget på samme sted i snart en uke... hodet opp og beina ned... er det fordi han blir større? å at bevegelsene blir mindre? Jeg synes det liksom er litt rart.. er det ikke sånn at man skal kjenne 10 bevegelser hver dag? DET gjør ikke jeg? Det var en periode hvor det var slitsom over hvor mye han beveget seg... men nå vil jeg ha det tilbake...

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Kjære deg:) Det må du ikke bekymre deg for, så lenge du kjenner NOE er det ikke noe å bekymre seg for. Noen babyer sparker mye, andre mindre. Det har faktisk litt med lynnet til babyen å gjøre. Tro det eller ei. Men om du er veldig bekymret kan jo du bare kontakte jordmor eller lege.

Skrevet

sånn har jeg også hatt det. en uke er det masse liv og neste veldig stille. men tror det kan ha med hvordan babyen ligger også - og dagsformen. Er det helt stille kan en drikke iskaldt vann eller spise noe m mye sukker - og se om det gir respons. Går det lengre tid og du bekymrer deg, så dra til legen.

Skrevet

synes det bare var så rart, siden han har vært så utrolig aktiv hele tiden... men han kvikknet litt mer til i går... men nå begynner sparkene å virkelig trappe seg opp... å han dytter og dytter, så magen er heeelt skjev... ha ha.. er slitsomt, men er ennå mer slitsomt å gå hele dagen å lure på om han lever der inne... men er det vanlig å ha opphold på 3-4 dager, hvor det nesten er helt stille? Jeg har hørt man skal ta kontakt hvis man merker noen endringer i mønsteret, men aaaner jo ikke hvor hysterisk det er vits å bli...

Skrevet

Snakket med jordmor i dag, og hun sa at nå (i uke 26) skal vi kjenne liv hver dag, og bør ta kontakt med føden dersom vi ikke har kjent noe i løpet av hele dagen.

Det varierer hvor mye liv man kjenner, kommer an på hvordan de ligger og hvor opplagte de er den dagen, men LITT skal man kjenne.

Og det har du jo gjort, så da er det ikke noe problem!

Skrevet

ok... var liksom det jeg trodde... men greit å høre med dere der ute, som kanskje har litt mer peil... tusen takk for svar!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...