Gjest Skrevet 30. november 2009 #2 Skrevet 30. november 2009 Valgfritt mener jeg, men det vanligste er nok Nyttår
MintCondition Skrevet 30. november 2009 #3 Skrevet 30. november 2009 Nytt år. Man ønsker til lykke med et nytt år, ikke nyttår.
MintCondition Skrevet 30. november 2009 #4 Skrevet 30. november 2009 http://www.dokpro.uio.no/perl/ordboksoek/ordbok.cgi?OPP=nytt%E5r&bokmaal=S%F8k+i+Bokm%E5lsordboka&ordbok=bokmaal&s=n&alfabet=n&renset=j ...dette sier ordboka. Det er forskjell på om du mener nyttår som årsskifte og som i et ønske om et godt nytt år, mao.
Gjest Sekretøsa Skrevet 30. november 2009 #5 Skrevet 30. november 2009 Godt spørsmål... Jeg varierer litt etter hva jeg skriver i forkant... Ønsker dere et godt nyttår med ønske om en god jul, og et godt nytt år.... Det er vel nytt år som er riktig, iom at det er det nye året man ønsker "godt"... men altså )
Gjest Skrevet 30. november 2009 #6 Skrevet 30. november 2009 Tror begge deler er lovlig, men for meg er det en forskjell. Godt nytt år - ønsker om at neste år blir bra (som i godt år). Godt nyttår - ønsker om fin start på januar. (som i -vi tar det rundt nyttår-')
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå