Gå til innhold

Jeg lurer på en ting om dere kristne..

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hvorfor er de fleste kristne så imot homofile? Skal ikke de kristne være sånn at de godtar folk som de er?

Spør ikke for å være frekk. Har bare lurt på det leeenge! Jeg liker mange kristne, og deres holdninger og verdier. Det er bare dette jeg ikke skjønner:)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Ingen kristne er imot homofile mennesker. De er like mye elsket av Jesus som deg og meg.

Skrevet

Mange ikkekristne som mener homofili er naturstridig også. Men selve mennesket er det ingen som hater.

Skrevet

så lenge de ikke lever det ut...

Skrevet

Jeg er kristen, og har ingenting med å dømme enkelte menneskers livsstil. Det får de stå for selv. Men Bibelen har gitt oss retningslinjer å følge. Greit å lese dem, hvis man vil være Guds barn.

Vi er født med lyster som strider mot Guds vilje, så det er ikke noe nytt.

Men alle mennesker er akkurat like mye verdt.

Skrevet

På verdensbasis er nok de fleste kristne mot homofili (altså såkalt homofil praksis), mens i Norge er det nok noe mer nyansert. Jeg kjenner kristne miljøet godt, og tror det fordeler seg noenlunde likt mellom for, mot og vet ikke.

Den gruppen av kristne som mener at homofilt samliv er galt, har et konservativt syn på Bibelen. Jesus sier ikke noe om homofili, men Paulus er svært negativ til homofili, og de som er motstandere støtter seg på Paulus sine ord, og mener at det er galt å sette moderne fornuft over Bibelens ord.

De som mener at forpliktende homofile samliv er greit, tolker Bibelen mindre bokstavelig, og argumenterer med at det er mange andre ting som står i Bibelen som vi ikke retter oss etter idag. At Bibelen er Guds ord, men også menneskers ord, og at den ikke er ufeilbarlig.

Hovedsaken; Jesu liv og lære er man i store trekk enige om.

Skrevet

homofilisakeen er et tolkningspørsmål. Det sies at har en mann sex med en annen mann er det synd. Nå er det veldig mye annet i bibelen som også er synd, som å sverte en annen sitt navn. Noe alle en eller annen gang har gjort. Man kan uansett be om tilgivelse. Bibelen sier ingenting om lesbiske. Det er mye strid rundt dette temaet. Og man må selv velge sin tolkning av det. Jeg velger å tolke det slik, at alt som er skrevet om godhet å medmenneskelighet i bibelen veier mye mer for meg, enn de få versa om at homofil er synd.

Skrevet

kristene er like forskjellige som folk som ikke er kristene. Så mange sier ikke noe på det, mens andre fordømmer der.

Skrevet

For å ta eksempelet med å sverte andre sitt navn, er det ikke OK å stå framme ved talerstolen og sverte andre sitt navn åpenlyst. Det blir så åpenlyst med homofili når presten skal være åpent homofil og det i tillegg skal vies homofile par i kirken.

I tillegg sier ett av budene at man ikke skal drive hor /bryte ekteskapet. Og ekteskap har alltid vært for mann og kvinne, helt fram til noen mennesker har laget sine egne lovbud nå i det siste, som ikke stemmer overens med Bibelen og tradisjonene.

Skrevet

dette var et særs usammenhengende innlegg

Skrevet

De fleste kistn godtar homolie helt greit. Det er bare et lite mindretall som "skriker høyt" og bli lagt merke til.

Skrevet

Jeg er kristen, men ganske så liberal i forhold til mange andre...

I min tolkning av hvordan vi skapes, så tror jeg at alle er skapt av Gud til å være den vi er. Vi formes av både miljø og arv, og har fri vilje til å leve ut våre følelser.

Så jeg mener at alle skal få leve ut sine ønsker for livet så lenge en ikke sårer eller skader andre med det en gjør. Har et par eksempler på hvordan jeg tenker:

Skader det noen andre at et homofilt par lever sammen? Nope!

Skader det noen andre at en pedofil lever ut sine fantasier? Gjett om!

Så jeg godtar folk sånn som de er jeg!

Skrevet

Jo, det står om lesbiske i Bibelen.

Derfor overgav Gud dem til vanærende lidenskaper. Kvinnene gav seg hen til unaturlige kjønnsliv, istedenfor det naturlige. På samme måte sluttet mennene å ha naturlig samliv, med kvinner og brente i begjær etter hverandre. Menn drev uttukt med menn, og de måtte selv ta straffen for at de var kommet slik på avveie(Rom 1:26-27)

Så der tar du feil 17:21.

Skrevet

Hva sier Jesus da?

Markus evangeliet 10:6-7: Men fra skapningens begynnelse skapte Gud dem til mann og kvinne. Derfor skal mannen forlate sin far og mor og holde sig til sin hustru, .

"Har dere ikke lest at han som skapte dem, fra begynnelsen skapte dem til mann og kvinne og sa: Derfor skal mannen forlate far og mor og holde seg til sin hustru, og de to skal være ett kjød. Så er de ikke lenger to, men ett kjød. Derfor, det som Gud har sammenføyd, det skal et menneske ikke skille." Matteus evangeliet 19: 3-6

Skrevet

Skal de få ha barn?

Skal en pedofil som ikke lever ut legningen sin bli dømt på samme måte?

Er det ok å være pedofil om det bare er i tankene?

Noe å tenke over. Hvor dømmende er du egentlig?

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...