cherry coke Skrevet 30. november 2009 #1 Skrevet 30. november 2009 Her på vestlandet (eller iallefall der jeg bor) er det vanlig å servere bacon og ertesuppe til pannekene. Noe som er nyyydelig=) Men har fått inntrykk av at det ikke er så vanlig rundt om i landet?
Mammaen til Isak Skrevet 30. november 2009 #2 Skrevet 30. november 2009 Der hvor jeg opprinnelig kommer fra, er det vanlig med suppe til ja.. men det var gjerne tomat eller blomkålsuppe vi fikk som små. (østlandet)
GuttemammaX3 Skrevet 30. november 2009 #3 Skrevet 30. november 2009 Jeg er født og oppvokst på vestlandet, vi har ertesuppe først, og så pannekaker. Enten fleskepannekaker med baconbiter i, eller vanlige pannekaker med blåbærsyltetøy og sukker... Mannen min er sørlending og her er tradisjonen enten først tomatsuppe, og så vanlige pannekaker, uten bacon. Eller bare vanlige pannekaker, ingen suppe, ingen bacon... Veldig store variasjoner på dette tror jeg:)
Gjest Skrevet 30. november 2009 #4 Skrevet 30. november 2009 Jeg er fra midt-norge og det er vanlig hos oss:) Med bacon og tomatsuppe først=)
Gjest Skrevet 30. november 2009 #5 Skrevet 30. november 2009 Har alltid hatt det som "kosemiddag", in case. Litt sånn "unn-deg-noe-ekstra-godt-og-lettvint". Men ordentlig middag har jeg aldri sett på det som...
Gjest Skrevet 30. november 2009 #6 Skrevet 30. november 2009 Hos oss var det tomatsuppe med minikjøttboller, macroni og egg til middag. Pannekaker var desserten.
las chicas Skrevet 30. november 2009 #8 Skrevet 30. november 2009 her i nord-norge spiser vi også pannekaker til middag. fikk faktisk lyst på selv nå.. hehe. jeg bruker å ha tomat/makaronisuppe, blomkålsuppe eller ertesuppe til. og blåbærsyltetøy på pannekakene. nam!!
Rampongi Skrevet 30. november 2009 #9 Skrevet 30. november 2009 Her i trøndelag bruker vi tomatsuppe ved siden av pannekakene, har blåbær,sukker og eller bacon på.
♥♥♥ Skrevet 30. november 2009 #10 Skrevet 30. november 2009 Tomatsuppe med makaroni og egg først og så pannekaker med syltetøy eller sukker. bacon har jeg aldri smakt på pannekaker. oppvokst i østfold
NormaJean Skrevet 30. november 2009 #11 Skrevet 30. november 2009 jeg er fra oslo og vokste opp med slikt som fjøsnissebarna skriver. Tomatsupper med makaroni + egg, så pannekaker med syltetøy:) hmmm, tror jeg skal lage det til middag i morgen, nostalgi
Tokatter_USA Skrevet 30. november 2009 #12 Skrevet 30. november 2009 Akkurat det samme som Fjøsnissebarna. Bærum.
Yaddaline ❤ ♀04/05 ♂02/09 Skrevet 30. november 2009 #13 Skrevet 30. november 2009 Fleskepannekaker med/uten ertesuppe er vel forholdsvis vanlig her har jeg inntrykk av (vestlandet). Jeg er oppvokst på Sørlandet og da spiste jeg bare pannekaker med sukker og sitronsaft på og det var relativt vanlig (men helst når man skulle unne seg noe midt i hverdagen) hos oss, men syns jo ikke det er "skikkelig" middag. Nå får tuppa pannekaker når farmor henter henne i bhg og vi lager det så og si aldri her hjemme.
Mamma83 ♥♀08♂10♥ Skrevet 30. november 2009 #14 Skrevet 30. november 2009 Vi har pannekaker eller vafler med tomatsuppe eller ertesuppe ved siden av til middag. Har inntrykk at at det er vanlig med pannekaker og suppe til, det er flere som synes det er rart at vi spiser vafler til middag. Kommer fra østerdalen.
Melkekua +3 rosa ulldotter Skrevet 30. november 2009 #15 Skrevet 30. november 2009 Vi hadde pannekaker med blåbærsyltetøy, sukker og syltetøy-til middag. Østfold
bondeknøl Skrevet 30. november 2009 #16 Skrevet 30. november 2009 Helt vanlig her i hvertfall, vi har suppe attåt vi bruker helst tomatsuppe, men når jeg var lita brukte vi skogsoppsuppe.. (østlandet)
Gjest Skrevet 30. november 2009 #17 Skrevet 30. november 2009 Tror det er nokså vanlig. Nå blir både jeg og ungene mette etter 1-2 pannekaker, så vi serverer bare bacon til. Men når gutta blir større må vi vel ha suppe også, ellers blir jeg vel stående å steke pannekaker hele dagen ;-)
Twintipp og himmelblå Skrevet 30. november 2009 #18 Skrevet 30. november 2009 Her er det ikke vanlig. Vi har tomatsuppe som tradisjon, men bruker bare å være pannekaker. Synes det er nok jobb etter en arbeidsdag, he he.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå