Anonym bruker Skrevet 30. november 2009 #1 Skrevet 30. november 2009 det er jo så mye skriverier om julefeiring, gudstjeneste og kristendom. og jeg får inntrykk av at alle svarene her er fra ikke-kristne.
Anonym bruker Skrevet 30. november 2009 #2 Skrevet 30. november 2009 Nei, det er en del her som er personlig kristne.
Anonym bruker Skrevet 30. november 2009 #3 Skrevet 30. november 2009 ja, det inntrykket har jeg å=) men jeg er værtfall kristen=)
Anonym bruker Skrevet 30. november 2009 #4 Skrevet 30. november 2009 hva legger du i personlig kristen egentlig? er man "bedre" kristen som personlig kristen enn bare kristen?
Anonym bruker Skrevet 30. november 2009 #5 Skrevet 30. november 2009 Ja, jeg er kristen. Menger meg med hedningene her på DIB.. LOL
Anonym bruker Skrevet 30. november 2009 #6 Skrevet 30. november 2009 takk for svar. da er det ikke bare meg altså! hyggelig
Anonym bruker Skrevet 30. november 2009 #8 Skrevet 30. november 2009 hva mener dere med "personlig kkristen" og "upersonlig kristen"? hi
Anonym bruker Skrevet 30. november 2009 #9 Skrevet 30. november 2009 hi: det er bare fjas, enten er man kristen eller så er man ikke det. Det finnes ingen gradering i kristenhet. Enten så tror man eller så tror man ikke. Visse frimenigheter har holdninger om at noen er mer kristen i andre, det fungerer helt mot sin hensikt, og mot bibelen. Ingen kan bestemme om noen er mer kristne enn andre, og alle har sin egen tro. Det er nemmelig ikke slik, at de som går i kirken hver søndag er mer kristne enn de som går i høytidene, eller som velger å ha sin egen personlige tro hjemme.
Anonym bruker Skrevet 30. november 2009 #10 Skrevet 30. november 2009 Nei, jeg skriver personlig kristen fordi det er min betegnelse på en kristen. Kunne like gjerne skrevet bare kristen. Men fordi jeg personlig har tatt imot Jesus som min Frelser, er jeg en personlig kristen. Bedre menneske? Nei. Vi kristne er ikke bedre enn noen andre mennesker. Vi er kristne fordi vi innså at synden vår trengte Jesu tilgivelse. Og den har jeg fått. Den dagen jeg tok imot Jesus og ble Hans barn, ble jeg en personlig kristen. Jeg går ikke rundt og ser på meg selv som bedre enn deg som ikke er kristen. Jeg vet at jeg ikke er det. ALLE har syndet og fattes Guds ære står det i bibelen. Ingen er verdige. Det var derfor Jesus kom.Romerbrevet 3:23 Les Romerbrevet kapittel 8. Der ser du hva en kristen føler og er. En god kristen er et menneske som gjør mot andre det han eller hun vil andre skal gjøre mot dem. Og den regelen finnes i de fleste religioner, men Jesus sa at vi skulle gjøre det. Gjøre gode gjerninger. Men de gode gjerningene gir ingen poeng. Ingen kommer til himmelen ved å gjøre det gode. Det er av nåde alt sammen. Men troen på Gud, Den Hellige Ånd og Jesus kan ikke forklares. Den kan bare erfares. Det vet alle kristne. Vi kan si alt dette, men du må kjenne det i hjertet selv. Ellers er det nytteløst. jeg er ikke HI
Anonym bruker Skrevet 30. november 2009 #11 Skrevet 30. november 2009 16:31, alle som ikke er jøder er hedninger.
Anonym bruker Skrevet 30. november 2009 #12 Skrevet 30. november 2009 Jeg er kristen. Med personlig kristen mener jeg noen som er opptatt av å leve et liv med et personlig forhold til Jesus, med bønn og bibellesning. Det trenger ikke nødvendigvis bety at man er kjempeaktiv i en menighet, selv om Det Nye Testamente jo oppmuntrer oss til å delta i en menighet.
Anonym bruker Skrevet 30. november 2009 #13 Skrevet 30. november 2009 Jesus beskriver to forskjellige, Han! Det er den varme og den lunkne! Han sa selv at det er bedre å være kald enn lunken.
Anonym bruker Skrevet 30. november 2009 #14 Skrevet 30. november 2009 What???? Da er jeg hedning også da!! Skitt, må nok konvertere nå og jeg som akkurat hadde krabbet ut av skapet da..
Anonym bruker Skrevet 30. november 2009 #15 Skrevet 30. november 2009 Har møtt mange upersonlige mennesker i mitt liv, ja. Men de fleste er ikke kristne da.
Anonym bruker Skrevet 30. november 2009 #16 Skrevet 30. november 2009 En frelst hedning er like bra, det.
Anonym bruker Skrevet 30. november 2009 #17 Skrevet 30. november 2009 http://no.wikipedia.org/wiki/Hedning
Anonym bruker Skrevet 30. november 2009 #18 Skrevet 30. november 2009 Nei Jeg har min bare tro i behold, men er ikke ekrstrem mine barn får vite hvorfor man feire jul. Men jeg går ikke så mye i kriken fordi jeg synes det er feil måte og ha et forhold gud på. Jeg mener tro er noe jeg personlig har og da kan jeg praktisrer det på min måte og ikke ett samfunn sin måte. Jeg både fetser pog drikker alkohol engang i blandt.
*SmurfeMamma* Skrevet 30. november 2009 #20 Skrevet 30. november 2009 jeg er kristen:) tror på gud/jesus, ber hver dag og når jeg ellers trenger det, ser av og til i bibelen:) men jeg er ingen fast ganger i kirken, og jeg tar meg en fest i ny og ne, kan også slenge ut noen ufine gloser av og til... men jeg anser meg som en kristen forde:)
Anonym bruker Skrevet 30. november 2009 #21 Skrevet 30. november 2009 Som når et barn kommer hjem om kvelden, og møter en vennlig favn, slik var det for meg å komme til Gud. Jeg kjente at der hørte jeg hjemme. Det var en plass i Gud store rom, en plass som lenge ventet meg. Og jeg kjente:Her er jeg hjemme! Jeg vil være et barn i Guds hjem.
Anonym bruker Skrevet 30. november 2009 #22 Skrevet 30. november 2009 Selvfølgelig er det flere enn HI som er kristne her, er så mange ondskapsfulle og dømmende svar her inne, at det må være opptil flere kristne her.
Anonym bruker Skrevet 30. november 2009 #23 Skrevet 30. november 2009 Joda, jeg også regner meg selv som kristen, men jeg er ganske så liberal i min tro. Respekterer andres livssyn og valg av levemåte så lenge en ikke skader andre. Liker ikke dobbeltmoral eller å utføre betydningsfulle religiøse handlinger kun fordi det er "tradisjon" osv. I hverdagen er det ikke mange som "merker" at jeg er kristen, men det kommer fram i meningene mine dersom vi skulle komme til å diskutere "dypt". Jeg legger ikke skjul på at jeg tror, men jeg roper det ikke unødvendig ut heller og presser ikke andre til å tro/mene det samme som meg. Dette føltes litt personlig, så jeg signerer med anonym i kveld jeg... :-)
Anonym bruker Skrevet 30. november 2009 #24 Skrevet 30. november 2009 Jeg er det før kalte "personlig kristen" (for de som lurer på hva det er , så er det når man har valgt at man vil tro på Jesus,)
Anonym bruker Skrevet 30. november 2009 #25 Skrevet 30. november 2009 Er ikke Jesus strengt talt en jøde?
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå