Anonym bruker Skrevet 30. november 2009 #1 Skrevet 30. november 2009 Søsteren min var og hentet sin sønn i barnehagen, han går i samme barnhage som datteren min på snart 4 år. Hun hører en kjent lyd, det er min datter som sitter alene inne på et rom og gråter, døren er igjen og lyset er av. På forespørsel er svaret at min datter var så sur, og at hun laget styr når de skulle spise fruktmåltidet. Jeg ringte bort for å høre hva hun hadde gjort, fikk da som svar at hun var sur, hadde ikke egentlig gjort noe galt, men... Er dette en ok reaksjonsmetode i en kommunal barnehage? Datteren min kan være nokså utfordrende, men å stenge henne inne i et mørkt rom alene... Hvordan takler man dette da???
Prinsesse Kuul Skrevet 30. november 2009 #2 Skrevet 30. november 2009 Er du sikker på at hun var stengt inne på rommet og ikke gikk dit selv?
Anonym bruker Skrevet 30. november 2009 #3 Skrevet 30. november 2009 Hvordan kunne hun se at det var din datter når døra var stengt og lyset var av??
Anonym bruker Skrevet 30. november 2009 #4 Skrevet 30. november 2009 Snakket med barnehagedamen, hun ble fjernet fra situasjonen fordi hun var sur. Forstod det slik at de hadde satt henne der.
Anonym bruker Skrevet 30. november 2009 #6 Skrevet 30. november 2009 Hun åpnet vel døra og kikket inn?? Dersom hun ble stengt inne er det absolutt ikke akseptabelt. Men det kunne være likt et barn på den alderen å lukke seg inne selv for å få være alene. Sjekk det før du starter hoderullingen. Men ble hun stengt inne, er hoderulling på sin plass!
Anonym bruker Skrevet 30. november 2009 #7 Skrevet 30. november 2009 Hoderulling faktisk! Holder sikkert med en liten prat, om at vi kanskje ikke synes det er ok å gjøre det på den måten.. Vi sjekker fakta nå, mannen min er og henter.
Anonym bruker Skrevet 30. november 2009 #8 Skrevet 30. november 2009 Dattern din kan ha lukket døren fordi hun var "sur" og smelt med døren. Barn på 4 kan gjøre sånt i trass.. jeg ser ikke problemet. Enten stoler du på barnehagen eller så gjør du det ikke. I såfall får du ta det opp med de det gjelder.
Anonym bruker Skrevet 30. november 2009 #9 Skrevet 30. november 2009 Dersom de faktisk stenger et gråtende barn alene inn i et mørkt rom, bør hoder rulle, jo. Da er det noen som er i en jobb der de absolutt ikke burde være, og en liten prat er ikke tilstrekkelig.
Anonym bruker Skrevet 30. november 2009 #11 Skrevet 30. november 2009 Visste ikke at bhg kan finne på å stenge en 4-åring i et rom uten lyset på.
Anonym bruker Skrevet 30. november 2009 #12 Skrevet 30. november 2009 Visste ikke at bhg kan finne på å stenge en 4-åring i et rom uten lyset på - Visste ikke at det går an å svare så dumt? HERREGUD! fra 2-3 årsaldern klarer de fint å lukke/smekke døren selv.. og det er VISSE barn som elsker å slå av lyset.. Hvis ungen din har blåmerker, så skjønner jeg deg. Men bhg må faktisk ta barn ut av en situasjon, så ikek barnet forstyrret de andre barna, og barnet ditt får en konsekvens, og lærer til neste gang. Skal barna sitte og gjøre som de vil ? herlighet, mange barn bryter advarsel og snakk, derfor må slik til. Herejesus jeg syns det er fint at bhg lar barna mine få konsekvenser, slik blir man oppdragelse.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå