murmelmamma Skrevet 30. november 2009 #1 Skrevet 30. november 2009 Vet at jeg har lest en oppskrift i et ukeblad i forrige uke..på julemuffins.... ikke pokker om jeg finner igjen hverken oppskriften eller bladet... kanskje det var norsk ukeblad?? eller kamille??? noen som har lest den , har den og orker skrive den inn til meg??? PLEASE!! det virket veldig greit å ha i frysen liksom.... TAKK TAKK TAKK TAKK på forhånd...!
Gjest Skrevet 30. november 2009 #2 Skrevet 30. november 2009 Jeg lager julemuffins ved aa ha julekrydder oppi vanlig muffinsroere
murmelmamma Skrevet 30. november 2009 Forfatter #3 Skrevet 30. november 2009 men hva er julekrydder?? kanel?? nellik?? jeg er litt dårlig til dette......................
*toppris* Skrevet 30. november 2009 #5 Skrevet 30. november 2009 http://www.dk-kogebogen.dk/opskrift2/visopskrift.php?id=19498 her er en oppskrift ivertfall.. har ikke prøvd den selv...
Snilla med 3 skatter :-) Skrevet 1. desember 2009 #6 Skrevet 1. desember 2009 Jeg har denne oppskriften, vet ikke om det er den samme, men er god da :-) Julemuffins med hvit sjokolade og mandler Den hvite sjokoladen er med på å gjøre disse muffinsene utrolig saftige. ca 10 stk 125 g mykt smør 2 dl melis 1 ts vaniljesukker 2 egg 4 dl hvetemel 1 ts bakepulver 1 dl kokosmasse 1 ss likør, f eks amaretto 100 g smeltet hvit sjokolade 2 ss hakkede mandler 50 g rosiner Rør smør og melis mykt og tilsett vaniljesukker og egg. Rør godt. Ha i mel, bakepulver og kokos. Elt deigen godt sammen. Tilsett likør, sjokolade, mandler og rosiner og fordel deigen i en smurt muffinsform. Stek muffinsene ved 180C i ca 12-15 minutter. Avkjøl på rist. Trærne er laget ved å skjære bunnen av muffinsene og sette dem på et fat. Små stjerner er laget av vaniljecookie-deigen og er festet med melis og vann. Dryss over melis og server.
Gjest Skrevet 1. desember 2009 #7 Skrevet 1. desember 2009 Jeg bruker kanel og littegrann malt nellik, og jeg legger litt rosiner i vann en times tid og har dem oppi blandinga.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå