Gå til innhold

Nå måå du snart snu deg :-(

Anbefalte innlegg

Skrevet

Kom akkurat fra svangerskapskontroll nå og godt ut i uke 33 ligger hu fortsatt i tverrleie og koser seg. Og der har hu ligget en stund føler jeg. Ser vel heller ikke ut til at hu komer til å snu seg uten hjelp. Skla på kontroll igjen om 2 uker og har hu ike snudd seg innen det må jeg bli sendt til sykehuset :-( Kjenner jeg har veeeldig lite lyst til at det skal skje. Finnes det råd for hva jeg kan gjøre or å få hu til å snu seg riktig vei??? Noen som vet??

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg fikk beskjed om å prøve å stå på alle 4 når babyen er aktiv i magen... Da kunne de "lett" falle på rett plass sa jordmor... Jeg gjorde det noen ganger og lillegutt ligger nå i hodeleie, men om det er derfor er ikke godt å si =)

Skrevet

takk for tips :-) Da skal jeg prøve det neste gang :-)

Skrevet

jøss en som har det som meg, er i uke 33 , han lå i tverrleie i uke 27 og nå han ligger med beina nede i bekkenet... var hos jordmor i dag , og ettersom ho tok er så rolig og sa ikke noe særlig på det , annent enn at : hvis vannet går må jeg legge meg ned og ringe etter ambulanse, men de snur seg stadig vekk, så skulle ikke tenke for mye på det...

hatt litt små panikk de siste dagene, siden jeg ikke vet så mye, men nå tenker jeg ikke så mye på det... prøver å si til meg selv : ta det med ro , det ordner seg til slutt...

Skrevet

skal man legge seg ned og ringe etter ambulanse?? hvorfor det egentlig? Det har ingen sagt til meg... Både lege og jordmor er veldig rolige her og... De sier at hu sikkert vil snu seg, så jeg får vel bare tro på det de sier, men lov å tvile litt da :-)

Skrevet

vil tro det er med tanke på at evt navlestrengen skal komme i klem, at dere bør legge dere ned. skal mye til for at det skjer, men er bedre å være på den sikre siden

Skrevet

Hvis vannet går før hodet er festet, og i alle fall hvis barnet ligger i tverrleie, må man legge seg ned for å unngå at navlestrengen sklir ut. Hvis navlestrengen ligger i klem når barnet skal ut, får det ikke surstoff.

Jeg har også hørt rådet om å krype rundt på alle fire. En annen ting som kan hjelpe, er en dyktig akupunktør.

Skrevet

det er fordi navlestrengen kan bli dratt mot oppningen i dragsuget av at vannet går,ettersom hodet ikke blokker for utgangen.... og man skal derfor ikke stå , for det kan få navlestrengen til å legge seg lengere ned, dette kan være litt problematisk når ungen skal ut og navlestrengen kan da komme i klem osv... men er jo ikke alltid det gjør det selvfølgelig,, men er bare greit å ta forrhåndsregler...

Skrevet

ja, klart det er det.. bare rart at de ikke har nevnt noe om det til meg... Da håper jeg hvertfall på at hun snur seg og fester seg snart....

Skrevet

vi får prøve å legge ut info ettersom vi får vite mer, for er kun det jeg har fått vite fårløpig...

Skrevet

jeg drømmer også om at babisen skal snu seg. Hun har ligget i seteleie rolig siden før uke 28, er nå 32 uker på vei.

Skrevet

signerer denne! er i uke 34 og min kjære sønn ligger fortsatt ikke rett vei...skal til jordmor i uke 36 og har han ikke snudd seg til da må vi sikkert til sykehuset for å snu han...har veldig lite lyst på seteleie eller keisersnitt...

tror jeg skal sende en GPS inn til han slik at han finner retningen selv..!

Skrevet

trodde ikke det var så mange som hadde babiser som lå feil vei jeg, for var på seteleieforumet og er jo ikke noe aktivitet der... så jeg følte meg litt aleine om dette, er ikke bra at det er flere enn jeg har trodd. men er jo greit å ha noen å høre med hva slags info dere får.. ettersom jeg synes det er lite og varierende info vi får....

Skrevet

Fikk beskjed om at det var seteleie. Så var jeg på ul, og da så de at det var hodeleie. Hva med å bestille tilme til ultralyd, sånn at du er helt sikker? Mange gynekologer som har ul.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...