Gå til innhold

Når begynner dere på julebaksten? og hva baker dere?

Anbefalte innlegg

Skrevet

i år har overskudd til å bake 7 sorter julekaker:) i fjor låg jeg med en kraftig fødselsdepresjon og hadde ikke overskudd til noe som helst.

Når begynner dere på julebaksten og hva baker dere?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg begynner de siste par ukene før jul og baker bare marsipan eller peppermyntekuler, til nøds kransekakestenger. Mamma baker pepperkaker med ungene og så bytter hun og jeg på marsipan og myntekulene (annethvert år) og lager heller dobbel porsjon. Lager bare det vi liker godt, resten blir bare vomfyll siden vi ikke klarer å la være å spise det når det først ligger i skapet, hehe.

Skrevet

Jeg skal begynne i morgen.

Skal lage karamellkaker, tyske skiver, sjakkruter, finske pinner, pepperkaker, riskaker, kromkaker og smultringer. tenkte også å prøve "strull" i år, har aldri laget det før.

:)

Gjest Mammamoms
Skrevet

Foreløpig har jeg stekt en runde med en ferdig pepperkakedeig, men de er også spist opp...

Men det blir mer pepperkakebaking etterhvert, med ferdigdeig fra Bakeren. De er gode!

Også har jeg kjøpt en kransekake av ei som baker og selger.

Kommer til å bake litt mer de neste ukene, men vet ikke hvilke slag enda.

Skrevet

Jeg har bakt sirupskake for flere uker siden og lagt i fryseren. Ellers braker det løs på søndag med pepperkaker og peppermynte-kuler. Jeg og venninnene har bestemt oss for å slutte med julegaver og heller ha en lunsj og kake-baking sammen i stedet.

Så kommer mine søsken neste uke og vi baker julemenn (jeg er halvt sunnmøring og vant til dette fra mamma sin side, her på østlandet har jeg hørt noen si kakemenn eller "hvite pepperkaker")

Krumkaker baker jeg alene når jeg finner tid. Kommer aldri til å strebe etter å ha 7 slag. Det blir bare stress, og ikke blir det spist av andre enn meg..... Elsker alt søtt, men ville jo helst bli kvitt litt baby-weight.

Gjest Mammamoms
Skrevet

Da går jeg inn på www.detsoteliv.no og ser på noen av oppskirftene for å se om de frister!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...