Gå til innhold

Voksipose og sikkerhet i vogn


Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg har tatt fram min gamle voksipose fra 95 ca, og den har verken hull til seler eller opplegg for å klippe hull selv.

Jeg har en Emmaljungavogn der jeg kan sette på ei stang framme ved den nederste selen. Ville dere tatt sjanse på å sette en 13 mnd oppi voksiposen uten å feste henne i selen dersom dere hadde montert på denne stanga? Det blir jo veldig trangt der ved beina, så det skal ganske mye til for at hun klarer å komme seg opp forbi stanga med beina.

Jeg triller kun tur, hun sover aldri i vogna.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

min sønn trengte aldri seler,selv om han sov i vogna,så dette ser jeg ikke på som noe stort problem...

Skrevet

Jeg var aldri (har også denne posen, og en emmaljungavogn...) bekymret for at gutten skulle komme seg ut selv - det gadd han aldri prøve å bruke krefter på :). Det jeg derimot var litt bekymret for var at jeg skulle glippe vogna i kritiske situasjoner (foran biler, i nedoverbakker etc) og han skulle ramle ut på den måten. Det endte med at jeg brukte vognposen som fulgte med/pledd og heller varme klær (vinterdressen). Funket fint, siden det i denne perioden stort sett var turer til og fra barnehagen det var snakk om.

Skrevet

Har aldri brukt sele på ungene i vogna. Lager ikke hull i den gamle voksiposen til selene.

Skrevet

Jeg har ikke brukt seler når jeg bruker voksiposen. De er så got pakket inn i den så har aldri kommet løs uansett.

Skrevet

Har lurt på det samme, da jeg har emmaljungavogn og voksipose selv. Problemet mitt har ikke vært når vi går, (da sover hun stort sett) men heller inne i butikkene når vi handler. Da åpner jeg jo posen. Endte med at jeg kjøpte løse seler på apoteket - kjempefornøyd:)

Skrevet

Har å emmaljunga og voksipose uten hull, barnet mitt på 23 mnd har alltid sovet i den uten problemer. Sover i den i bhg å. Bare å kjøpe reserveseler å feste i vognen vis du er usikker.

Skrevet

Med nr 1 brukte vi ikke seler da han lå i pose. Han var så rolig.

Nr 2 kan vi ikke la ligge et minutt i vogna uten seler selv om hun ligger i voksi og med bøyle på vogna. Hun er 11mnd og en mark...

 

Så om hun er en rolig jente og du tør la henne ligge uten seler, så hadde jeg prøvd det.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...