Gå til innhold

Mistet en tvilling?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Ordinær ul på fredag - fantastisk å se den lille perfekte babyen vår! Telle fingre og tær, se 4 kamre i hjertet som jobbet. Turnet og vinket :) Var ikke så interessert i å vise om det var gutt eller jente... Men kunne se ut som jente (fantastikske flinke jordmoren kunne ikke se noen "tut", så hun mente jente - blir spennende å se mao!)

Tidligere i sv.skapet har jeg hatt en ganske stor blødning, og en mindre langvarig (2-3 uker). Har ikke funnet noen kla årsak tidligere. Jordmor nå var derimot ganske overbevist om at det kunne være tap av en tvilling. Vi så klart og tydelig en "skillevegg" og et tydelig tomrom i overkant av denne fra mange vinkler. LItt rart syntes både min mann og jeg. Noen andre som har opplevd dette?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Har ikke opplevd dette nei, men høres litt trist ut. Håper på at den dere fikk beholde er frisk og sterk:) Lykke til videre i sv.skapet:)

Skrevet

ja jeg opplevde dette i forrige svangerskap. Var på privat UL i uke 7 hvor de så et levende foster og en ekstra plommesekk.

Ble henvist til UL på sykehuset noen uker senere for å se om det vokste som det skulle eller stoppet opp. Mellom privat UL og den på sykehuset hadde jeg endel blødninger og plommesekken var borte når jeg var på sykehuset. En senere UL kunne en annen lege se at det hadde vært en ekstra der tidligere.

Selv om det sikkert var for det beste at dette skjedde så tenker man jo over det. Fantaserer om hvordan det hadde vært med tvillinger og slik.

Skrevet

Ja, syntes det er veldig rart. Men også veldig glad for at det er en sterk liten baby som holder seg godt fast der inne.

Fikk selvfølgelig en kommentar fra ei venninne om noen hun kjente som hadde mistet tvilling. Altså ei venninne av henne igjen hadde hatt en tvilling. Hun hadde visst følt at noe manglet hele livet... Ja, det hjalp jo...

Skrevet

er vel ikke akkurat noe som mangler, for jeg fikk en verdens nydeligste jenter. Hadde begge "gitt slipp" så hadde noe manglet. Men var vel ikke ment at nr 2 skulle være der.

Men om noe mangler kan du ikke finne ut utifra andres erfaringer. Du må neste kjenne på det selv. Men jeg tenker på det fra tid til annen.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...