Gå til innhold

sykepleierstudenter med barn se hit!!

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei!

Jeg har så lyst til å studere sykepleien nå til høsten! har ei datter på 8 mnd.

Var det vanskelig å komme inn? vanskelig å studere med barn?

Hvordan er det med studentbarnehage osv?

Søkte dere særinntak?

Jeg vil helst komme inn i Trondheim eller Levanger. Jeg har ikke så kjempe bra karakterer,da jeg gikk gravid og var MYE dårlig, og borte.

Håper noen tar seg tid til å svare! :)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg har studert med barn, men jeg tok det desentralisert.

Hadde ok karakterer (mest 4ère), og myye fravær. Var så skolelei på vgs. Søkte ordinært opptak, kom inn på første forsøk.

Skolene ser ikke på fravær, men på karakterene.

For å komme inn på sykepleieren så trenger du studiekompetanse eller realkompetanse, de har ingen krav til fag eller karakterer.

Jeg studerte ved Høgskolen i Finnmark, og vet at de iallefall disponerte plasser i de forskjellige barnehagene i nærområdet. Så de var behjelpelig med å ordne barnehageplass.

Sykepleiren tar mye tid. Er noen intense år mens studie varer. det krever mye selvdisiplin angående lesing fra din side, for det er mye stoff som skal kunnes iløpet av kort tid. Vi hadde også noen eksamener som ble tatt i gruppearbeid. Det tok mye tid på kveldene og i helgene.

Men de fleste i klassen hadde barn, og de fleste kom seg igjennom studiet. Det krever god kommunikasjon med skolen, og at man har mulighet til å ha litt barnevakt ved siden.

Lykke til :)

Skrevet

Ok. Jeg får studiekompetanse i juni.

Men jeg har hørt at det går på karakterene, visste ikke at det kun gikk på om jeg har studiekompetanse eller ikke.

Ja, det kommer nok til å bli intens, men jenta mi er ganske snill og rolig, og vi bor jo sammen me barnefaren :)

tusen takk for svar :)

Skrevet

Ok, men da er du jo heldig :)

Sykepleieren har ingen krav til karakterer, men aner ingenting om hvordan skolene luker ut søkere og hvordan de bestemmer hvem som får plass.

Er det det du ønsker, så må du bare søke og håpe på det beste :)

Tre år en en liten tid i den store sammenhengen, og det er en utdannelse du har for resten av livet :) Du er også garantert jobb i ettertid, og du har muligheter til å bytte beite innenfor yrket ditt, eller ta videreutdanning hvsi du blir lei eller ønsker nye utfordringer :)

Skrevet

Selv om man kommer inn med studiekompetanse betyr ikke det at karakterene ikke teller. Det er som ved de fleste studier de med best karkaterer som kommer inn.

Skrevet

Hei:-)

Jeg går på Levanger og søkte helt vanlig. Jeg har ikke spesielt gode karakterer. 3,8 i snitt, men kom inn:-)

Jeg har ei datter på 1,5 år og en liten i magen. Jeg må bare si at studentbarnehagen på HINT er fantastisk!!! Jeg hadde aldri trodd en barnehage kunne være så koselig, inspirerende og gode! :-D

Jeg stortrives på Levanger, og studenter som tar utdannelsen sin der er ettertraktet pga av bra lærere osv.

Men sies at vi på Levanger har mye mer krav enn de i f.eks Trondheim. Man kan ikke flyte gjennom studiet på Levanger, man må jobbe, men ikke i nærheten så mye som jeg hadde trodd først...

Skrevet

Hei!

Så supert! Da satser jeg på å komme inn enten i tr.heim eller levanger.

Tusen takk for svar :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...