Gå til innhold

Hva tenker dere om denne kvinnen?

Anbefalte innlegg

Skrevet

33 år. Har tre barn. To fra første ekteskap som varte ca 7 år. Så ble de skilt. 2 år etterpå giftet hun seg med en ny, de fikk et barn sammen, skilt etter ca 1,5 år.

Så fant hun seg en ny som hun giftet seg med etter ca 2 år. Nå planlegger de barn sammen.

Han har tre barn fra før.(med samme kvinne)

Dette er nemlig historien til ei jeg kjenner. Selv om det høres sikkert helt koko ut dette her, så dømmer jeg henne ikke. kanskje fordi hun er et utrolig flott menneske, som gjør alt hun kan for at barna skal ha det bra. Hun har kanskje ikke vært helt heldig med valg av menn. Men jeg håper at hun har funnet mannen i sitt liv nå.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Du dømmer henne ikke, men legger ut hele historien hennes på nett, på et anonymforum, så hvem som helst skal dømme henne og gi sin vurdering til deg..? Stakkars dame..

Jeg hadde rett og slett trodd hun hadde vært uheldig med menn, ogat ting ikke hadde gått slik hun trodde, og atdet er bra hun har funnet en ny mann. Det at mannen har barn fra før er jo bare koselig, de blir nok aldri alene i jula =)

Skrevet

Hva er det som gjør at du skriver at du ikke dømmer henne? Hva skulle vært grunnen for å tenke at en kanskje skulle dømme?

Hva tenker du om dette da? alenemor til 2 barn med samme far. Aldri bodd sammen med barnefar, og nr 2 ble til i en "knullevenn"-fase. Alltid levd på trygdene som enslig forsørger, og tar så mye bidrag fra far som mulig.

Vær bare obs på at den historien jeg skrev, kan fortelles på mange andre måter, med flere detaljer, og forklares slik at den fremstår helt forståelig og logisk. Noe den er.

Hvem kan sette seg til dommer over andre menneskers liv?

Skrevet

Tenker at hun har vært uheldig med valg av menn, kanskje hun faller for feil menn gang på gang? Har selv en venninne som faller for feil menn gang på gang, hun blir bare tiltrukket av de som er helt lost (hun sier det til og med selv).. Kanskje hun bare har vært uheldig.

Tenker ikke noe negativt om henne som mor eller person:) Kjenner henne jo ikke.

Skrevet

Jaja så måtte noen ødelegge. Dette er ingen venninne, det er meg selv.

Kan ikke folk bare svare på spørsmålet i innlegget.. men men glem det da. Skal slutte å henge ut meg selv.

Skrevet

Kunne da vel ikke jeg vite?! Bare ynes det var idiotisk å legge ut så detaljert om en kvinne du så på som venninne, som du ikke dømte, men ville alle andre skulle gjøre. Dessuten HAR jeg svart på spm i innlegget, og man henger ikke ut seg selv på et anonymforum. Her kan man være ærlige.

Skrevet

Ja men derfor håpet jeg at ingen skulle henge seg opp i dette, men kun svare på spørsmålet. Så slapp jeg å kunngjøre at dette er meg selv. Men vil ikke at folk skal tro at jeg henger ut venninner her.

Ville ikke at andre skulle dømme denne "venninnen" min. Ville at folk skulle være ærlige ved å si hva de mente om en slik situasjon. Når jeg skriver at det er meg selv, var jeg redd for at innlegget kom til å spore helt av og at folk kom til å komme med slengbemerkninger.

Skrevet

Se lenger opp.. dømmer ingen jeg..

Dømmer ikke deg heller, hvorfor skulle jeg gjort det. Du har dine grunner og jeg har mine.

Jeg ville bare høre hva folk mente, ville ikke at noen skulle dømme. Jeg håpet på positive svar, selv om historien min høres kanskje drastisk ut.

Har ikke bestemt meg 100% om jeg skal få flere barn. Føler at da blir historien min enda mer drastisk.

Ville bare vite :(

Skrevet

Skjønner ikke hvorfor du er så redd for hva andre folk tenker om deg.. Du har jo bare gjort det som var riktig for deg og barna dine.. Min far har 7 barn med 4 forskjellige kvinner, og har vært gift to ganger og skal nå skille seg på nytt. Funker det ikke, så lever man videre og møter andre folk. Dømme man andre for valgene de har tatt som har vært til sitt eget beste, og i beste mening, så burde man revurdere seg selv.Ikke tenk på hva andre mener/sier, det som er viktig er at du og barna har det bra.

Skrevet

HVorfor må man på død og liv få barn sammen? Det er ikke sånn at man blir mer glad i hverandre om man får barn, snarere tvert i mot.

Hvor mange barn kan man "Håndtere" og følge opp så godt man vil om man blir alene med alle barn? ER du i stand til å følge opp lekser og fritidsaktiviteter, venner og foreldre til venner osv osv til 4 barn, om du ender opp alene igjen? Skjønner jo at ungenen har fedre, som kansekj stiller opp mye, men man MÅ uansett følge opp disse tingene, selv om man har noen "fridager" fra leksehjelp og aktivitets/vennekjøring når ungene er hos fedrene....

Jeg har ikke fått flere unger enn at jeg, om jeg blir alene en dag, greier og følge opp de like godt som jeg ble fulgt opp av mine foredre. Om jeg ender opp alene med mine barn og treffer en ny så vil det ikke være aktuelt med et "kjærlighetsbarn"; det er ikke barna som skaper kjærlighet, det vil da være jeg og denne evt mannen..Jeg synes det er rart rett og slett og skulle får barn hver gang man går inn i et "alvorlig" forhold...Barn er for livet, barn fortjener to foreldre som bor sammen. Noen gang så går ikke det, uten at oppveksten blir verre pga dette,- men nå har det gått galt to gang...TO gang hvor jeg antar du gikk inn på ekteskap og barn i den tro at det var for livet..Og nå gjør du det samme for tredje gang....? Hvorfor er det for livet denne gang? Og man må ikke tenke på at det blir slutt, men dødsfall eller invalidisering hos partner kan jo gjøre at man blir eneanvsarlig og eneforsørger selv om det ikke er brudd......

Skrevet

Så denne historien du forteller her HI, er om deg selv? Litt forvirrende.

Men må si meg enig med Fjas.

Skrevet

Må du gi deg! Min mor hadde fire barn, og var ikke sammen med faren min. Alle barna ble "fulgt opp" og fikk alt vi trengte og mer til. Kanskje de rett og slett vil ha et fjerde barn? Hvem er du som skal råde dem til å ikke få barn sammen fordi det en gang kan bli slutt? Hvis hun har lyst på flere barn, og er i stand til det økonomisk osv, så la henne få gjøre det. Hva du vil, og hva du klarer/ikke klarer er ikke fasiten.

Skrevet

Kanskje du kan drøye ekteskap nr 3, tenker jeg - Siden du åpenbart har ment at de to andre skulle vare livet ut også.., så er vel sjansen grei for at dette ekteskapet ryker også. Hvorfor ikke prøve dere som samboere?

Skrevet

Tenker ingenting spesielt, men vil gi deg et godt råd. Vent! Ikke skynd deg. Du har god tid. Ikke få barn sammen nå. Han har tross alt allerede 3 barn. Spiller ingen trille at det er med samme dama. Barna trenger ikke mange kompliserte ting i livet sitt.

Jeg har barn med 3 forskjellige menn, og det er utrolig mange dømmende mennesker der ute, og når barna i tillegg har forskjellige etternavn, kan det bli en belastning for dem.

Du høres ut som meg selv for en del år siden.

Med det samme jeg holder på her, vil jeg spørre deg hvorfor du bare håper du har funnet mannen i ditt liv. Vet du det ikke?

Ikke få barn sammen. Du vet jo at de to første gikk i knas. Og dem hadde du barn med.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...