Gå til innhold

En liten tanke om sikkerhet ;)

Anbefalte innlegg

Skrevet

Igår gjorde jeg noe som strider mot god HMS i hjemmet, men det er den letteste måten å gjøre det på og jeg har alltid gjort det slik. Faktisk har det alltid gått bra, så jeg tenkte ikke engang over at det kunne være farlig. Noe gikk galt, og for å si det mildt var det skremmende og potensielt livsfarlig for min egen del.

Fordi dere marer så over ungen som falt ut av et vindu slo det meg hvor lett man avfeier sikkerhet med "det har jo gått greit, så det går vel greit litt til.." - enten man lar barna ligge et ørlite øyeblikk uten å holde dem på stellebordet eller ikke sikrer vinduet fordi det er vanskelig å åpne i utg.pkt. Det er lett å være etterpåklok. Jeg gleder meg over at familien til barnet som falt ut av vinduet nok har montert vindussikring nå, selv har jeg brutt en gammel vane - for det viser seg at ting kan gå fryktelig galt selv om det har gått bra hittil...

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Er så enig med deg.

Ei venninne dropper en barnesikkerhet (som ganske så viktig) pga det koster penger. (vil ikke skrive hva pga hun og er her)

Bare venter den dagen hun ringer og det har gått galt, noe jeg krysser fingrene for at det ikke gjør.

Skrevet

Om det ikke er barnebilstol eller hjelm så kommer det neppe i kategorien viktig...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...