Gå til innhold

Tips til merking av klær


vannmann_81

Anbefalte innlegg

Hei

 

Vi er så heldig å ha mange nevøer som vår gutt kan arve/låne klær fra. Har mange sekker med klær i hus allerede. Noen av klærne skal tilbake, men hvordan i all verden skal vi klare å holde styr på hva som kom fra hvem? Noen som har noen tips? Det finnes kanskje merkepenner, men forsvinner ikke dette i vask og tørketrommel?

 

Er takknemlig for tips :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Det finnes merkepenner som tåler vask. Da kan du jo kanskje skrive forbokstav til den det skal tilbake til.

 

Må si jeg foretrekker å arve klær fremfor å få låne dem, det er som du sier mye styr å huske hvem som eier hva.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi har bestemt selv at vi arver alt vi får i hus, og gjør det klart for dem som sender til oss at hvis de vil ha noe av det tilbake så må de selv huske hva de har levert og kunne plukke det ut av en haug... Vi vet ikke om det blir gutt eller jente, men har PLENTY med klær på loftet til gutt - det er omtrent en full IKEA flyttekasse per størrelse...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Alt er vel "vanlig".

 

Men når muligheten for at man kan få flere barn er tilstede forstår jeg godt de som låner ut klær men gjerne vil beholde muligheten til å få tilbake.

 

Jeg er bare takknemlig for at vi har mulighet til å låne klær, og merker gjerne klær for å klare å holde styr på hva som skal hvor. Dessuten er det jo greit å kunne levere tilbake en del når det ikke lenger passer, det tar jo mye plass å lagre masse klær i alle mulige størrelser.

 

Tror vi går for å merke klær med tusj som tåler vask, det blir kanskje litt mye arbeid med å stryke lapper på klærne.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hehe, jeg er full i dobbeltmoral - jeg insisterer på å arve selv, men ville ikke gi bort noen klær, bare låne bort, fordi vi skulle ha en til om kun kort tid og det visste vi ganske tidlig da vi fikk forrige :-) Men sånt et surrehode som jeg er så vet jeg at jeg klarer ikke å holde styr på hvem som har levert hva og derfor vil jeg ikke låne av noen.

 

Men etter denne tipper jeg det blir greit å gi bort det vi har på loftet, tre barn er nok tenker jeg - ihvertfall til jeg hører den biologiske klokken tikker HØYT i hodet mitt og jeg overtaler Sambo til å få bare eeen til før det er for sent, og det er så lenge til at vi kan ikke lagre barneklær på loftet i så lang tid bare om i tilfelle og sånn.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hehe :)

 

Jeg går for løsningen med en bokstav i klærne som skal tilbake. Har pakket ut, og tror jeg har nok klær i str 50-62. Kommer vel et stykke med et par og tyve bodyer og et par og tyve pysjamaser - i hver størrelse?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Legg det pent utover spisestuebordet og ta bilde av det, for hver "avsender" , og spar bildene både på pc`n og på papir. Da kan du gjenkjenne hva som er fra hvem etter lang tid ;-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...