Prins&Prinsessa Skrevet 30. november 2009 #1 Skrevet 30. november 2009 Vi har en gutt som akkurat er fylt 3år. Han sitter nå i be safe sine stoler som tårler opp til 18kg står det. Vår gutt er ca 17,5kg med inneklær. Burde vi kanskje bytte stol. Neste be safe stol er jo fra 15kg men da uten 5 pungts belter og bare bilbelte. Blir gal av dette. Mine svigerforeldre vil ikke bytte sin stol som er lik vår fordi det er jo slingring på vekten på stolen. Så han burde værtfall kunne bruke den ut neste år mener de. Vi er ikke enig og mener egentlig at han burde bytte nå. Noen som har gjort det samme eller bare har noen råd å komme med??
Anonym bruker Skrevet 30. november 2009 #2 Skrevet 30. november 2009 Ville ikke ha snudd barnet eller i hvert all ikke gått over til barne bilseter på lang tid enda.
❤ mamma til 2 ❤ Skrevet 30. november 2009 #3 Skrevet 30. november 2009 Et vanskelig valg. men selene i den dere har er vel ikke beregnet til å tåle mer enn 18 kg, altså kan de kanskje ryke om dere krasjer??? Vet ikke jeg nei, dette er vanskelig synes jeg. Vi har problem med lengde vi da ikke vekt. Hode kommer over stol kanten og det er jo ikke heler bra.. men hun er jo knappe 14 kg med inne klær. Blir nok vi må skifte stol etter jul tipper jeg.
Anonym bruker Skrevet 30. november 2009 #4 Skrevet 30. november 2009 Jeg stresset med det der, og valgte til slutt å snu gutten. Det var rundt påsketider og han veide da nesten 17 kg. Men så snudde trenden, han vokser fortsatt, men mere på lengden enn på vekta. Så angrer på at jeg bytta bilstol til han. Hadde ikke gjort det dersom jeg hadde vist at han kom til å kunne sitte bakovervendt enda. For han veier nok ikke 18 kg enda heller, omtrent 6 mnd etterpå Men han er blitt mye lengre da, vet ikke hvordan det hadde gått i bakovervendt stol, men han hadde egentig ganske god plass enda.
lillesøster skal bli storesøster Skrevet 2. desember 2009 #5 Skrevet 2. desember 2009 Ville nok ikke byttet sete ennå. Selv om seter/selene er laget for å tåle opptil 18 kg, så tåler de mye mer enn det. Skal selvfølgelig ikke ta sjanser med barna, men 0,5 -1 kg mer enn anbefalte kg har nok ikke noe å si. Men om jeg forstod deg rett var det ikke snakk om å snu setet, men å bytte sete. Lillemor er 4 år, og sitter ennå i setet med 5 punkts belte. hun sitter med kjøreretningen, og det er en god stund siden vi snudde henne. Vi har bilpute med rygg i den ene bilen, men på langkjøring sitter hun alltid i setet med 5 punkts belte. Men hun veier bare ca 15 kg da.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå