Anonym bruker Skrevet 30. november 2009 #1 Skrevet 30. november 2009 Lurer på sånn ca hvor mye dere har utbetalt i mnd og om vi har sjans til å klare oss med "studielønna"? Jobber nå. Tenker kanskje på å ta opp noe studier til høsten, har en datter som da er 1,5 år..
Anonym bruker Skrevet 30. november 2009 #2 Skrevet 30. november 2009 Ønsker du å studere, så ikke nøl med å gjøre det mens du har stønadene. Du kan klare å få en mer eller mindre gratis utdannelse med det, om du klarer deg uten for mye studielån:)
Anonym bruker Skrevet 30. november 2009 #3 Skrevet 30. november 2009 Jeg var alenemor da jeg fullførte hovedfaget. Det er faktisk ganske lukrativt å studere på alenemorstønader. Selv hadde jeg verken rett på studiestøtte fra NAV eller studielån, men OS+dobbel barnetrygd+kontantstøtte (fikk ikke bhg-plass, brukte dagmamma)+det jeg kunne tjene utenom (et par tusenlapper)+ stønad til barnetilsyn + at betalte veldig lite skatt utgjorde ca 15-16 000 i mnd. Leide billig studentleilighet og hadde det i grunnen veldig OK økonomisk (dette er 8-9 år siden). Får man studiestøtte+lån/stipend i tillegg er det nærmest lukrativt, det må vel bli minst 25 000 i dag? Benytt sjansen, OS varer ikke evig!
Anonym bruker Skrevet 30. november 2009 #4 Skrevet 30. november 2009 Jeg får sykt mye penger som aleneforsørger med attføring. Tror jeg har utbetalt 25 000 per mnd. Helt sant. Os 8500, attføring 11500, bostøtte 4000, barnetrygd, bidrag .Masse penger. Oj, blir jo mer enn 25 000.
Anonym bruker Skrevet 30. november 2009 #5 Skrevet 30. november 2009 Hvordan i all verden kan du få både attføring og os? Os er behovsprøvd og reduseres i forhold til annen inntekt. tror dette er bare tull.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå