Gjest Skrevet 30. november 2009 #1 Skrevet 30. november 2009 Hva står på menyen? Trenger litt inspirasjon her. Reken er 8 mnd.
GuttemammaX3 Skrevet 30. november 2009 #2 Skrevet 30. november 2009 Nå er gutten tre år, så det er en stund siden jeg lagde barnemat, men jeg kan skrive opp det jeg husker:) Brukte kjøtt og fisk, enten karbonadedeig, kyllingfileter eller torsk og laks fra frysedisken, m.m. Kokte grønnsaker; poteter, gulrøtter, brokkoli, blomkål osv... Prøvde etter hvert selleri o.l. også, begynn enkelt, og eksperimenter etter hvert:) Tilberedte kjøtt /fisk og kylling hver for seg, eneste krydder jeg brukte var litt persille eller basilikum. Når alt var passelig mye kokt la jeg alt sammen i foodprocessoren (eller hvordan det skrives) og kjørte det helt til grøt i begynnelsen, så litt grovere etter hvert. For å få bløt konsistens tilsatte jeg kokevann fra grønnsakene... Lagde en mengde tilsvarende 8-10 porsjoner av hver rett, og hadde i fryseren i små plastbokser. Varierte som regel på to-tre forskjellige alternativer... Lykke til:)
GuttemammaX3 Skrevet 30. november 2009 #3 Skrevet 30. november 2009 Byttet forresten ut potetene med ris innimellom, det var en suksess:)
Gjest Skrevet 30. november 2009 #4 Skrevet 30. november 2009 Takker for svar. Føler jeg har kjørt meg litt fast her. Har vel tre middager vi varierer mellom men føler hun begynner å bli litt lei. Hun får: Fisk i hvitsaus med potet og litt karri Gulrot, potet og kylling mos Hermetisk tomat med kjøttdeig og pasta (og litt parmesan på toppen) Virker som hun liker mat som er litt kryddret. Ser i hvertfall sånn ut når hun får smake det. Men vet liksom ikke helt hvordan vi skal komme oss videre, med tanke på salt og slikt. Har hengt oss veldig opp i de middagene hun får.
hamsterpia Skrevet 30. november 2009 #5 Skrevet 30. november 2009 Jeg gjorde også sånn som hun som svarte over her. Tilberedte div. kjøtt, grønnsaker og poteter/pasta/ris og moste det med foodprocessoren. Etterhvert brukte jeg stavmixer, som gir litt grovere konsistens. Hvis du vil sette litt mer smak på maten, så finnes det en buljong uten salt på helsekosten. Jeg brukte denne på min sønn, for han er også en som liker at det smaker litt av maten.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå