Gjest Skrevet 30. november 2009 #1 Skrevet 30. november 2009 Samboeren min har sagt tidligere at han vil sterilisere seg.Men jeg har sagt klart nei,for hadde et ønske om at han ville ønske seg et barn til etter en stund,at han ville ombestemme seg.. Så plutselig i januar i år så ble jeg uventet gravid..Eller ikke helt uventet da,jeg brukte jo ikke prevensjon så sjansen var jo der da! Det hadde jeg ikke brukt på 1 1/2 år. Så nå 16.9 fikk vi en sønn:).Det er det 2 barnet vårt sammen,jeg hadde 2 fra før,så nå har jeg 4 barn,og han 2 sammen med meg! Jeg er iallefall ferdig! Kan vel ikke ha mer enn 4 keisersnitt likevel.. Vi har 1 gutt og 1 jente sammen. Så nå spurte jeg da om han ville sterilisere seg.Han skulle få lov nå! Da slipper vi prevensjon,slipper å være redd for å bli gravid. Men han må jo være 100 % sikker før han gjør det da..Han HAR jo sagt han ikke ville ha flere barn da.. Men nå begynte han å snakke om at han var redd for smertene etter operasjonen..Og da mente han at det var bare å glemme det.. Jeg skjønner ikke hvorfor han plutselig vil trekke seg,han som har sagt han ikke ville ha flere..Han var jo så innstilt på at jeg skulle sterilisere meg i forbindelse med keisersnittet i september.Men jeg var usikker da,og da var det ikke så lurt mente jordmoren. Men nå har jeg altså bestemt meg! og jeg vil ikke opereres på nytt,har jo akurat vært under mitt 4 keisersnitt da! Og når en mann skal steriliseres går det vel bare 20 minutt,det er raskt,og han kommer hjem samme da,er det ikke slik da?? Jeg er redd for at han tenker på å finne seg ei annen dame og få unge med henne.. At han tenker slik at det kommer til å skje etter hvert.. Men uansett,hadde mannen din smerter etter operasjonen (steriliseringen)??? Og en annen ting vi har lurt på,kommer det sæd ut når dere har sex og det går for han??? Går steriliseringen utover potensen og sexlysten??? Dumt spørsmål kansje..Det gjør vel ikke det..!?
meg & to små vampyrer Skrevet 30. november 2009 #2 Skrevet 30. november 2009 Mannen min skal 8.desember:) De sier det blir litt ømt de første dagene etterpå, men at det ikke er så voldsomme smerter det er snakk om. Legen til mannen sa at han ikke burde sykle samme dagen, eller kjøre bil og slikt. Sikkert litt pga smertelindringen også. Skal ta ca 20 minutter. Lokalbedøvelse. Skal komme ut væske når de kommer uansett ja. Og potensen og sexlysten opprettholdes.
Gjest Skrevet 30. november 2009 #3 Skrevet 30. november 2009 Er det lang ventetid da?? Har mannen din ventet lenge siden han var hos legen og sa han ville bli sterilisert?
* 5 om dagen * Skrevet 30. november 2009 #4 Skrevet 30. november 2009 mannen her i huset var sykmeldt i en uke, men det er kanskje pga kjøring i arbeidet, og mye ut og inn av lastebilen. men han hadde vondt ja, og ble sånn blå/svart nedover låret. og et inngrep på den ene siden,så det var kun et lite plaster.det var vist vondt når han gikk inn i det ene snittet,og skulle bort på den andre siden for å kutte. jeg tror ikke mannen ville gjort det en gang til....
Gjest Skrevet 30. november 2009 #5 Skrevet 30. november 2009 Min mann har sterilisert seg Vi har 3 barn, eldste er min sønn fra tidligere forhold også har vi 2 sønner sammen utenom det Vi snakket med legen min sammen, ang sterilisering. Begge var villige til å sterilisere seg, legen anbefalte at mannen gjorde det pga omfanget rundt operasjonen. Kvinnen må i narkose, det er en stor operasjon i seg selv og det ville koste rundt 6000,- Mannen får lokalbedøvelse, tar 20 min og kostet under 2000,- Jeg var med min mann på sykehuset når han skulle få kappet strengen Han fikk noe likegyldighetsgreier, som gjorde han ganske godt susen og veeeeldig artig på operasjonsbordet visstnok! hehe... Han var i helt fin form etterpå. Litt øm i dagene etterpå, men ikke vondt. Bare øm. Det kommer væske ut etterpå ja, om mulig mer enn før faktisk. Ikke noe forskjell på utsende til væsken heller! hehe... Fått ett bedre sexliv føler jeg, vi slipper å bekymre oss for at jeg skal bli gravid igjen, jeg slipper p-piller som jeg ikke tålte osv. Potensen er det absolutt ingen problemer med Så alt er som før, kanskje hakket bedre
LOTP i Barneparadis<3<3<3 Skrevet 30. november 2009 #6 Skrevet 30. november 2009 Jeg ønsker meg en sterilisert mann til jul:) Jeg vet ingenting om smerten, men tviler på at det overgår en fødsel Ja det kommer sedveske, men ingen som svømmer Mange menn opplever en kraftigere orgasme etter inngrepet (salgsargument) Du kan fint sterilisere deg selv om du har 4 keisersnitt bak deg, det er en kikkehullsoperasjon. Det koster dog relativt MYE mer enn hvis mannen gjør det. I tillegg har du argumentet om at han ikke kan få flere barn i det hele tatt. Lykke til:) Håper vi begge får det vi ønsker!
Gjest Skrevet 30. november 2009 #7 Skrevet 30. november 2009 Min mann måtte vente forresten i 6 mnd'er! Da sendte legen purring på sykehuset, så fikk vi komme til bare noen uker etter legen purret på dem. Vi måtte på ett sykehus noen timer vekke da, istedet for det nærmeste sykehuset. Hvorfor vet jeg ikke, sikkert de som hadde ledig først. Han fikk også gratis rom på ett studenthjem, så vi sov der en natt før han skulle opereres. Jeg betalte 130,- for å sove der. Det var en del ventetid fra han kom inn til han ble operert. Men som sagt, for han så gikk operasjonen helt fint, han kjente ingenting når de holdt på (han kjente jo at de drev på der nede, men ingen smerter) og han var vel i sin egen lille lykkerus der han lå. Det første han sa til meg når jeg kom inn etter operasjonen var: "jeg har fått dop!!! HOHOOOO!!!" hehe...
Gjest Skrevet 30. november 2009 #8 Skrevet 30. november 2009 LOTP i juleparadis: Det er det at jeg har fått nok av operasjoner..Det er jo heller ikke lenge siden sist..Og de smertene etter å ha blitt skjært i..Off!! Verre for en kvinne..
LOTP i Barneparadis<3<3<3 Skrevet 30. november 2009 #9 Skrevet 30. november 2009 Jeg skjønner deg veldig godt jeg:) Samtidig så tenker jeg slik at jeg i en x antall år har tatt ansvaret for prevensjon så nå er det mannen sin tur. Jeg tror han kommer til å gjøre det spes etter en ting som skjedde for litt tilbake.
Skihild Skrevet 30. november 2009 #10 Skrevet 30. november 2009 Her i huset er det litt over en måned siden gubben fikk et snitt i pungen. Han var villig til å ta inngrepet selv, og det er jeg glad for, da det sikkert for noen kan oppleves litt traumatisk. Han måtte i tillegg kjøre hjem selv etter inngrepet, og fikk dermed ikke noe form for likeglad middel, Og bedøvelse rett i pungen, ja det svir på pungen forsto jeg :-) I ettertid har han vært litt øm, men det er vel også litt psykisk. Sexlivet fikk vi til å fungere kun to dager etterpå, og da var det glede! Vel verdt synes vi vertfall! Lykke til med valget!
Rampegutt08+Bøllefrø12 Skrevet 30. november 2009 #11 Skrevet 30. november 2009 Vil bare nevne at min svigerfar tok dette inngrepet, vel og bemerke for mange år siden, og neimen kom det ikke 2 små til;) Så er nok sikkrest å gjøre det på kvinnen. I hvertfall er det vår plan når vi har fått de barnene vi ønsker. En veninne av meg tok denne operasjonen, og de gikk inn gjennom navelen forstod jeg, og ikke noe problem. Hun måtte bare være hjemme 2-3 dager etetr selve inngrepet. Så ingen sterilisering av mannen her, hadde ikke stolt på det;)
Gjest Skrevet 30. november 2009 #12 Skrevet 30. november 2009 Btw så kan man bli gravid opptil 3 mnd'er etter inngrepet, så man skal bruke prevansjon i disse mnd'ene. Så skal man sjekke sæden sin hos legen, for å være sikker på at det ikke er flere svømmere og at inngrepet var vellykket Sjangsene for at det strengen skal gro sammen igjen er minimal, de fjerner jo en goood bit av strengen på hver side.
Skihild Skrevet 30. november 2009 #13 Skrevet 30. november 2009 Ingen ting er sikkert før det er avlevert sædprøve som sikkert kan fortelle om inngrepet har vært vellykket. Det som kan skje er nemlig at noen menn har tre sædledere, og da hjelper det ikke å bare kutte to!
camilla^ Skrevet 30. november 2009 #14 Skrevet 30. november 2009 MIn mann sa det føltes ut som han hadde blitt sparket hardt i ballene noen dager etter. Det gjorde vondt, men ikke så vondt at han ikke hadde gjort det igjen. Han steriliserte seg før jeg ble kjent med han, og jeg kan ikke si jeg har merket noe som helst på hans sexlyst eller noe annet.
§iris§ Skrevet 30. november 2009 #15 Skrevet 30. november 2009 min mann er det.. er vel 2 år siden han har gjort det.. måtte vente litt fordi vi var ikke prioritert.. vi har bare 2 barn og han var under 30 år.. men det var en som avbestillte og da kom vi først.. merkelig men sånn var det.. og det tok lang tid før han ble steril.. han fikk høre at han hadde veldig gode svømmere.. litt øm var han men ikke så ille.. han vil ikke gjøre det flere ganger men så er menn pysete å da.. alt er som det skal være i senga.. ingenting som hemmer etter inngrebet.. hehe.. men for meg så er det mye bedre for da er jeg ikke redd for å bli gravid..
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå