Gå til innhold

Mme/paracet til tre mnd jente.

Anbefalte innlegg

Skrevet

Er det ok å kjøpe den fra fire mnd, eller blir det helt feil? Kan hun i såfall bruke den fra fødselen (nr 1) selvom hun passerer fire mnd? Jeg fullammer, men sliter med å pumpe meg så hun kan få det når jeg ikke er tilstede.. Dvs at det blir ikke så ofte hun kommer til å få mme, og da er det kjipt å kjøpe en hun ikke kan bruke så lenge...

Har igrunn samme spørsmål om paracet, hun veier over 5 kg, men er et stykke unna 6 kg enda (som så vidt jeg husker er "grensa"). Hvor farlig er det å gi henne stikkpillene som er beregnet fra 4 mnd nå? Har kjøpt de som er fra 4 til 18 mnd og krysser fingrene for at jeg ikke behøver de før hun har blitt eldre, men hva om hun trenger det?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg ville heller brukt den fra fødselen når hun er over 4 mnd enn den fra 4 mnd før hun er blitt 4 mnd, men det beste er vel å følge alderen? :-) Et lite tips dersom du bare skal gi en og annen sjelden gang, er å kjøpe de små kartongene med ferdigblandet mme. Det gjør vi siden vesla bare får noen ytterst få ganger. Er 200 ml i dem som en bare heller over i flasken og varmer opp. Altfor dyrt om man gir ofte/daglig, en genialt når det bare er en og annen gang.

Paracet må du se på vekten, ikke alder. Dersom hun nærmer seg 6 kg, så går det nok bra å gi de som er 6 kg +, evt kan du ganske enkelt skjære bort en liten bot nederst på stikkpillen, så fjerner du litt av den slik at dosen blir litt mindre.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...