lykkelig x3 <3 Skrevet 30. november 2009 #1 Skrevet 30. november 2009 Noen som vet hvordan dette funker eller har prøvd? Slik jeg har forstått setter det ikke i gang fødselen, men modner livmor/fødselskanal så ting går raskere?
Lisa,Vegard&Tarjeis*mor Skrevet 30. november 2009 #2 Skrevet 30. november 2009 Det stemmer som du sier. Akupunkturen setter ikke i gang fødselen, men gjør åpningsfasen lettere. Jm min sier at 80% av alle som får akupunktur, føder dagene rundt termin. Jeg fikk modningsak. forrige gang, og denne gangen også.
_Løvemamma_ Skrevet 30. november 2009 #3 Skrevet 30. november 2009 Undersøkelser både i norge og i utlandet har vist at modningsakupunktur kan forkorte den aktive fasen av fødselen med opptil to timer, samt at svært få av de som får modningsakupunktur går over termin.
Maramara Skrevet 30. november 2009 #4 Skrevet 30. november 2009 Jeg får modnings akupunktur og syns d virker allright, men er nå 4 dager over termin... Men tror og håper fortsatt på at d skal gjøre fødselsforløpet kortere/greiere...Var der i dag og fikk satt nåler ved symfysen som skal hjelpe på så nå gjenstår d bare å se da
Bippe77 Skrevet 30. november 2009 #5 Skrevet 30. november 2009 jeg fikk modningsakupunktur sist graviditet..... jeg faller tydeligvis ikke inn under de 80% som føder rundt termindato.... hihi, jeg gikk 13 dager over termin! Og om det hadde noe å si på tiden fødselen tok... vel, det vet jeg ikke... men om den kortet den ned med 2 timer så er jeg glad for det! Min fødsel varte nemlig fra 02 til 23.... så et par timer mer hadde vært tøft! Hihi, men har troen jeg altså og kommer til å ta modningsakupunktur denne gangen også! Gikk til jordmor som satt akupunktur hele forrige svangerskap og hadde ingen plager.... går nå også og foreløpig er formen veldig bra! Kan jo håpe det virker bedre denne gangen da... for vil gjerne slippe 13 dager overtid denne gangen!
Minilille Skrevet 30. november 2009 #6 Skrevet 30. november 2009 Første svangerskap gikk jeg ikke, men fødte en uke før. Denne gang har jeg hatt to behandlinger,og har 3 dager til termin, så er spent påom det blir i disse dager... Lege/jordmor mener jeg er moden nok uten akupunkturbehandling, men at det kan hjelpe meg å slappe bedre av. I dag satte akupunktøren nåler som skal virke slik at jeg får mer energi frem mot og under fødsel,og hjelpe på å gi gode, sterke rier.
Termin 21.11 - venter Skrevet 1. desember 2009 #7 Skrevet 1. desember 2009 Jeg har gått til modningsakkupunktur. Er 11 dager over, men har åpning på 2-3 cm, og sist var jeg helt lukket da jeg hadde hatt rier i 12 timer. Så kan jo hende det har hjulpet. Syns det er verdt å prøve selv om man kanskje går over =)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå