Gå til innhold

Vi fikk ei jente 19. november :)


Trultetryne

Anbefalte innlegg

Som noen av dere har fått med seg skulle jeg på overtidskontroll onsdag 18 november. Da var jeg 10 dager over termin. Hadde time kl 9 og ble først satt på ctg-registrering. Den visste omtrent ingen tegn til rier. Etterpå var det ultralyd og jeg ble undersøkt nedentil. Etterpå kom det enda en lege og så på ultralyden. De bestemte segg ganske fort for å sette i gang fødselen med en gang pga litt lite fostervann.

 

Så da ble jeg sendt ned på føden og fikk tildelt en fødestue. Fikk første modningstablett kl 12, og måtte ligge med ctg i en time etterpå. Skulle få ny tablett kl 18. Var oppe og gikk, spiste middag og var en tur i kiosken i mellomtiden. Da kl ble 18 hadde rieaktiviteten begynt å ta seg opp og jeg fikk ingen ny modningstablett fordi det kunne overstimulere.

 

I åttetiden begynte det å bli vondt, men riene varte ikke lenge og det var vel omtrent 20 min mellom dem. Kl 22 begynte det å ta seg opp,

og jeg fikk en morfinsprøyte for at jeg skulle få slappet av og prøve å sove litt. Utover natta økte riene på og kl halv tre hadde jeg 4 cm åpning. Ble sjekka igejn litt over fire, da var den 5 cm. Nå begynte det å bli skikkelig vondt. Hadde mest vondt i korsryggen og det var intenst mens det sto på. Kl halv seks var åpningen 6 cm, og nå gikk alt veldig fort og jeg husker egentlig ikke så veldig mye. Men vannet gikk litt før kl 6 og jeg gikk fra 6 cm til full åpning på 20 min. Nå kunne jeg begynne å presse, og etter 20-30 min med pressrier var jenta ute kl 6.20. Og da var alle smertene borte! Det var forferdelig vondt mens det sto på, men når jeg fikk jenta på magen var liksom alt borte. Jeg fikk ikke annen smertelindring enn lystgass, og det gill jo egentlig greit. Måtte sy en del etterpå, og har vondt i stingene enda. Men det går vel over etterhvert. Nå bare koser vi oss hjemme :-)

Rina-77

 

Gratulerer så mye med baby:) Jeg kjenner meg igjen i din historie. Jeg ble også igangsatt og hadde også disse ekstremt intense og volsomt harde åpningsriene i 20 min fra 6 cm til full åpning og fødsel.. Jeg ble strippet på forhånd da og hadde 5 cm uten å merke det på forhånd.

Termin 061209

[svar på dette innlegget]

Sv: Fødselshistorie 02:39 25.11.2009

gratulerer :o))

lillebie gullimagen*FØDEKLAR*

[svar på dette innlegget]

Sv: Fødselshistorie 06:36 25.11.2009

Gratulerer så mye med lille nurket:)

Emilmamma - snart fødeklar!

[svar på dette innlegget]

 

 

Tilbake til 3. trimester

 

 

 

Tips en venn

(Fyll inn mottakers e-pos

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...