Gå til innhold

Kvalme - når går det over?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Dere som har vært "kjempekvalme" i 1.tri, når slapp kvalmen taket? Er så lei av å ikke orke mat. I mitt forrige svangerskap ga det seg rundt uke 12, jeg er nå i uke 13 og fortsatt kvalm. Vet det ikke er så lenge igjen antakeligvis, men hører gjerne hvordan dere andre opplever dette. Det MÅ gå over til jul altså:-)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

I mitt forrige svangerskap så ga kvalmen seg i uke 13-14, men ikke denne gangen. Nå er jeg i uke 19 og det har egentlig blitt verre i 2.tri enn i 1.tri. Noen dager er jeg bare kvalm morgen eller kveld, andre dager er jeg kvalm hele dagen og natten... Håper virkelig det gir seg snart...

Kanskje ikke det svaret du ville ha men...

Skrevet

Med mine jenter så slapp kvalmen etter fødselen....

Med gutten da jeg var ca 3-4 mnd gravid...

Skrevet

Merket god bedring i uke 18-19. i 22. uke nå og "bare" kvalm på morgenen og av og til på kvelden. Det er til å leve med. Men fortsatt orker jeg ikke visse lukter av feks løk, sterk parfyme, sigaretter osv uten å spy. Puster mye gjennom munnen for å si det sånn ;-)

Fikk anbefaling om B vitamin da jeg var innlagt, det hjelper faktisk veldig godt. Jeg tar en B-total hver dag (uten folat). Synes det var lite eller ingenting annet av kjerringråd som hjalp, heller ikke akupunktur. Men B-vitaminen hjalp godt.

Skrevet

Jeg er 21 uker på vei og de siste ukene har jeg ikke vært så veldig kvalm. Bare innimellom på morningen. Så virker som det er i ferd med å gå over endelig:)

Skrevet

Da er kanskje B vitaminer noe å prøve da... Æsj, jeg gleder meg til jeg får lyst på taco og pizza igjen. Av middag er det kun sushi og ferske reker som går ned, så det begynner å tære litt på. Jaja, jeg krysser det jeg har for at det ikke varer helt til mai.... Takk for svar, jenter:-)

Skrevet

Min kvalme ga seg i uke 17.

Redningen ble Seabands som jeg kjøpte på apoteket og ingefærrot blandet i kokt vann.

Lykke til - håper kvalmen din gir seg snart. Det føles SÅ mye bedre å være gravid UTEN å være kvalm.

Skrevet

Mitt andre svangerskap sluttet jeg å kaste opp i uke 19, men var kvalm til dagen etter fødselen.

Nå er jeg i uke 19 å har IKKE kastet opp på snart en uke, men mye kvalm ennå.

Her har ingen ting hjulpet.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...