Gjest cunning stunts Skrevet 30. november 2009 #1 Skrevet 30. november 2009 Nå er det i gang! Det skal sies at jeg ikke er gravid. Men inntak av en ekstrem mengde jalapenos til frokost må jo være måten å få i gang en fødsel på. Ca en halvtime etter satte jeg meg godt tilrette i lesestolen og sank langsomt inn i lesedøs, da jeg plutselig kjente at jeg fikk veer. Nei, jeg snakker ikke magekramper. Jeg snakker om skikkelige, gjenkjennelige livmorbaserte veer - been there, done that, bought the t-shirt, så jeg veit hva jeg snakker om. Endelig ett av føde-triksene som faktisk funker uavhengig av graviditet, til og med, så nå håper jeg på "gått ned 20 kg to uker etter fødsel". Tøft!
LilleBjella Skrevet 30. november 2009 #2 Skrevet 30. november 2009 Jeg har hatt veer i hele helga. Her snakker vi rikignok mer i retning magekramper, men flere likheter ved en fødsel. -Jeg blir kvalm av smertene. -Jeg føler noe er på vei ut der nede. -Jeg satte klyster i går kveld (funka like jævlig dårlig denne gangen, og endte opp med kramper i feil hull, og det eneste som kom ut var blankt klyster-gugg). -De kommer i bølger og jeg puster meg gjennom. Jeg er irritert over at jeg må i fødsel når jeg skal på konferanse med tilhørende pulebord i hovedstaden.
Patetica fåkksi Skrevet 30. november 2009 #3 Skrevet 30. november 2009 Jalapenos ja. Kan det sammenlignes med jalapeños?
Gjest sug lut Skrevet 30. november 2009 #4 Skrevet 30. november 2009 Ja, for oss som driter i ekstrategna så kan det nok det.
:::) Frøken Velferdsrett Skrevet 30. november 2009 #5 Skrevet 30. november 2009 hva skjedde? har du avlyst julen?
Gjest sug lut Skrevet 30. november 2009 #6 Skrevet 30. november 2009 My bad. Logga på feil konto. Endring følger. Er bare endel ting dette nicket passer best til.
Gjest cunning stunts Skrevet 30. november 2009 #7 Skrevet 30. november 2009 Og der er vi tilbake, veer og alt. Nå skal jeg tenne julebling og se ut på snøen.
Patetica fåkksi Skrevet 30. november 2009 #9 Skrevet 30. november 2009 Åååå, har dere snøøø? Her er det bare skikkelig bikkjekaldt og huden min slår sprekker.
Gjest cunning stunts Skrevet 30. november 2009 #10 Skrevet 30. november 2009 Oss har ikke bare en konto. Oss har nok kontoer til å ikke risikere at en eller annen nissejulejævel stjæler fra vårs.
Gjest cunning stunts Skrevet 30. november 2009 #11 Skrevet 30. november 2009 LilleElla, kramper i feil hull høres ut som noe som er for veldig spesielt interesserte, samme gjelder klystergugg på retur. Blir det noe pulebord?
Patetica fåkksi Skrevet 30. november 2009 #12 Skrevet 30. november 2009 Det har vi og. Har du tenkt over sjansen for at det faktisk KAN være en baby på vei? Ikke for å hinte om at du ser ut som en hvalross men jeg har lest i Se og Hør om damer som plutselig sitter der med enda en unge. Kan du se for deg en bedre julegave??
:::) Frøken Velferdsrett Skrevet 30. november 2009 #13 Skrevet 30. november 2009 jeg syns alle innlegg som innehodler "jeg har lest i se og hør" burde bli slettet umidelbart for å beskytte ditt gode nick og rykte
Gjest cunning stunts Skrevet 2. desember 2009 #14 Skrevet 2. desember 2009 Når barnet blir født skal det hete Jethro. Fanken at vi ikke tenkte på det da guttungen ble født. Kulere navn finnes ikke!
Gjest cunning stunts Skrevet 2. desember 2009 #15 Skrevet 2. desember 2009 Julepatetisk, om den bare ploppa ut hadde den vært genial julegave som også hadde spart meg for mye jobbdrit neste år. Kjenner dessuten en sånn ooops-plopp-unge, så veit det finnes utafor Se&Hor. Dessuten måtte jeg da kunne tilbringe mye tid hos tante Apetit, for at lille Jethro skulle få en vid horisont og mor få billig vin og sol.
Patetica fåkksi Skrevet 2. desember 2009 #16 Skrevet 2. desember 2009 Jethro? Litt som jet-retro? "Min mor ble retro i en fei da jeg kom" liksom? Sol har vi, i dag har jeg stått ute i t-skjorte. Men etter to gikk solen ned bak en bygning der Saddam hadde leilighet (det er ikke tull, den er 50 meter fra min jobb) og da fant jeg frem genser og jakke. Vin derimot.. jeg har en flaske Marques de Cáceres stående til pynt hvis jeg får vindrikkende besøk. Jeg lager spansk mat, synger spanske sanger og kan mer om Spania enn spanjolene. Apropos; jeg går snart på veggen. Jobbkurset har vart i to dager og jeg er på randen av sammenbrudd. Men det viser jeg såklart ikke!? Det er snakk om en dame på nærmere 40 enn 30, hun har aldri vært utenfor fylket vi bor i, og i dag da jeg dro opp ETA og demokrati, alltid en spennende diskusjon, mens vi malte, sa hun "Ja det er tragisk at de bruker bomber for at Catalonia (!!!!!!) skal få uavhengighet". Assa.. Du kan forresten søke om navnebytte på eldste, så lenge han er under 18 bestemmer du, hallo det e'kke for ingenting at vi bærer dem frem i ni måneder.
Gjest cunning stunts Skrevet 2. desember 2009 #17 Skrevet 2. desember 2009 Har du prøvd å bestemme over folk som er større enn deg i det siste? Folk som aldri gir seg og ikke har annet enn seg selv og den pågående uretten å tenke på? Men jeg kan jo gjøre det uten at han vet det, selvsagt. oj, stemmer, du har frykteligdama hos deg - har du lyst til å brette ut så lytter vi så gjerne, andres ulykke er aldri å forakte.
Patetica fåkksi Skrevet 2. desember 2009 #18 Skrevet 2. desember 2009 Svar på første spørsmål; ja det har jeg - sist i sommer, han derre- ja, tror han har blitt nok nevnt her inne. Ingen i verden hadde det så ille som ham. Jeg ga ham sparken tilslutt. Ikke like lett å gi sin egen sønn en oppsigelse kanskje. JAA jeg har frykteligdama hos meg. Oppsummering, onsdag andre: FD: I går så jeg en film om en spansk dame som gifta seg med en mann fra Marokko eller Afganistan (ja det er jo det samme) og de dro til landet hans og hun måtte ha på seg burka og hun ble helt gal. Hvor er Marokko egentlig? http://www.andaluciaimagen.com/Estrecho-de-Gibraltar--Algeciras_29062.jpg (Spania nærmest, Marokko rett over pytten.) FD: Marokko eller Afrika eller noe. -- FD: Jeg kjenner en dame som er fra Nordamerika og jeg fortalte henne at mannen din også er engelsk, da sa hun at England og Nordamerika ikke er det samme men jeg trodde begge to var i England? Snakker de ikke engelsk begge steder da? Hun er jo lærer i engelsk. Har hun lært seg engelsk da, siden hun egentlig snakker "amerikansk" ? PTTC: Det er det samme som om jeg sier at du er fra Mexico? FD: - hm - (jeg innså at hun ikke visste hva / hvor Mexico er hen) -- FD: Hva skjer hvis ETA får viljen sin liksom, og Catalonia ikke lengre er Spania? PTTC: Assa. ETA er fra Baskerland og vil at BASKERLAND skal være uavhengige? FD: Ja, du veit, Catalonia og Barcelona og sånn (kart er ikke hennes greie ass). -- FD: For noen måneder siden, da jeg ringte for å si at jeg måtte stenge fordi jeg fikk migrene husker du? Jeg dro rett på sykehuset (ja hvorfor ikke) og ba om å bli sett til med en gang, og veit du hva eller!? Den frekke sykepleieren spurte meg om hvordan i alle dager jeg hadde klart å kjøre bil fra jobben og dit hvis jeg var så syk som jeg sa at jeg var? Og jeg bare hallo liksom, hva skulle jeg gjort ellers? Også sier hun at jeg måtte vente ca. en time om de skulle fått sjekka meg ordentlig og jeg bare hallo, jeg holdt på å DØ ass! Og det var masse sjuke folk der og de sa at jeg måtte vente en time? Hallo, så jeg ba om en ibux og kjørte hjem ass. -- FD: Haha, hehe, kniiiis, spiser du klokka ETT!? Alle spiser jo klokka to da! Er det fordi du er sulten? Fniiiiis.
Gjest cunning stunts Skrevet 2. desember 2009 #19 Skrevet 2. desember 2009 Ubetalelig underholdning så lenge man slipper å ha det for tett innpå, hehe. Hva skal egt firmaet med FD? Er hun pen i det minste?
Lektor Doppler med tillegg Skrevet 2. desember 2009 #20 Skrevet 2. desember 2009 Morsom lesning, så om du trenger å ta det ut så kan du bedrive skriveterapi vi leser gjerne. Ellers kan du bruke min taktikk. jeg kan ikke være dritt mot elevene så jeg er dritt på skravlesiden i stedet.
Patetica fåkksi Skrevet 2. desember 2009 #21 Skrevet 2. desember 2009 Nei hun er ikke engang pen, selv om hun er penere enn de få andre som er igjen i bedriften (bortsett fra meg, selvfølgelig). Hun har grønngule kameltissøyne med linser som gjør at hun får et sånn helt psykt blikk, har dere noen gang sett en med brune øyne med lyseblå linser? Det ser ut som en ulv som ikke har spist på fjorten dager om som plutselig oppdager et lite lam. Hun har jobba for oss i over to og et halvt år, og hun SUGER. Hun fucker opp absolutt alt, ødelegger plagg som hører til kunder, får kollegaene til å se ut som høns fordi hun ikke gjør jobben slik hun skal, og da kommer kunder tilbake når hun ikke er der og hennes kollegaer må da show face for hennes feil, noe som skaper dårlig stemning blandt dem. Hun maler styggere enn meg med tærne etter ti øl. Loven i Spania er helt på tryne. Helt jævlig på tryne ganger ti millioner, minst. Her kommer noen eksempler, og igjen, jeg overdriver ikke en millimeter, hvis ikke hadde meningen med dette blitt for dum: -Hvis jeg vil gi noen sparken må jeg betale vedkomne 45 dagers lønn per år de har jobba for meg. Som bonus. Merk: JA klart det finnes sjefer som driter i sine ansatte og som flittig benytter seg av bruk-og-kast og tror ansatte ikke er mennesker men nå snakker jeg ikke om dem. Jeg snakker om folk som meg som har en eller flere ansatte som driter i jobben og som KUN VIL få sparken, nettop pga. denne saftige bonusen. Loven er slik at man kun kan gi en person en tidsbestemt kontrakt i opp til et år, etter det året er det "uendelig kontrakt" og den eneste måten denne kontrakten kan brytes er da om den ansatte sier opp eller om sjefen gir vedkomne sparken, med da bonusen som fort kan bli mange titusenvis av kroner for et par år. -Eneste måten å komme seg unna å betale denne bonusen er å bevise at den ansatte fikk sparken kun takket være seg selv. -Logisk, ja absolutt enig. Folk trenger økonomisk stabilitet og kan ikke risikere å miste jobben en mandags morgen helt uten videre og dermed miste all inntekt. -MEN: Det er _klin_ umulig å bevise at en ansatt er skyldig i dette. Se her: -Hvis en ansatt stjeler fra kassa (dette har skjedd utallige ganger) er dette den eneste måten jeg kan bevise tyveriet på: Jeg må, señoras y señores, få en statlig advokat til å dra på arbeidsplassen til Tyventyven, presentere seg, si hvorfor han/ hun er der (Hei! Jeg heter Carlos og jeg er blitt sendt hit av notarius X for å bekrefte at du stjeler når du er på jobb), denne personen må være tilstede en viss tid og hvis den ansatte da stjeler mens advokaten ser på, ja da er det bevis nok. Kamera? Nei, for det er ikke lov. Jeg kan ha sikkerhetskameraer, og det har jeg og, men jeg kan ikke bruke det som bevis av typen "Se da! Denne kunden betalte 10 euro for en kengurutøffel og hun tok pengene rett i lomma, salget er ikke registrert og kassa viser en totalsum som ikke innkluderer disse 10 euroene!" for det er bare ikke lov. Hva fikk vi beskjed om av en advokat? Jo at det er "naturlig at de blir fristet til å stjele siden de ser så mye penger i kassa hver dag". Gi henne sparken? Bla opp med fem tusen euro og saken er biff. Hva mer, jo f.eks den ansatte dukker ikke opp. Jeg ringer, hun svarer ikke- hva kan jeg gjøre? Ikke noen verdens ting før det 10 arbeidsdager har passert, helg telles ikke. Hvis hun da fortsatt ikke har dukket opp på jobb kan jeg faktisk gi vedkomne sparken. Den ansatte kommer ti minutter for seint på jobb hver jævla dag sier du? Ja da kan du bare ta vekk 10 minutters lønn fra lønnen hennes, du kan ikke gi henne sparken, skal vite. Hun kom jo tilslutt. Da snakker jeg ikke om et engangstilfelle men hver dag i et halvt år. FD gjør ikke alt det som er nevnt over, men hun gjør mye annet, kommer seint, drar tidlig, maler ting som dattera mi på to kan male, hun fikk et kurs i dette for over to og et halvt år siden og som jeg har sagt igjen i dag; hadde hun vært like dårlig da som det hun er nå hadde hun aldri fått jobben. Det er en lang liste og dette har pågått veldig lenge, og hun har fått utallige advarsler men driter i det. Hva skjer? JO. Jeg prøver å bevise at hun faktisk ikke kan jobben. Derfor må hun ta et kurs. Det må vare et visst antall dager og jeg må gi henne en viss tid etterpå til å bedre seg. Hvis hun fortsatt ikke er up for it etter det kan jeg faktisk kanskje bevise at det er henne, ikke meg. Andre helt uvensentlige ting som driver meg vanvidd på et personlig nivå er at hun repeterer alt hun sier minst fire ganger. Hun tror det finnes to land i verden, Spania og Utlandet. Derfor to språk; spansk og utenlandsk. Alle utlendinger er like. La oss le av folk med rar nese og morsom aksent. La oss tygge tyggis som en geit, sidelengs med slafselyder mens vi ser ut i lufta med et tomt blikk med "sulten ulv"-touch, la oss fnise av alt og kommentere ALT, gjerne med høy skrikestemme. Fire ganger, minst. Tygg tygg. Si det samme igjen. Tygg tygg. Le høyt.
Gjest cunning stunts Skrevet 3. desember 2009 #22 Skrevet 3. desember 2009 Du milde. Du har altså kun en utvei, og det er å drepe henne og gi bikkja restene og håpe det beste? Tenner lys for deg og tar sympatibølgen helt alene - udugelighet koplet med personlig motbydelighet er den verste komboen i noe menneske. Lurer på om jeg skal stjæle av kassa på neste FAU-julemesse, siden det jo er naturlig å bli fristet?
Patetica fåkksi Skrevet 4. desember 2009 #23 Skrevet 4. desember 2009 Takk for lysomtanke. Kurset er over og jeg kan puste igjen! Nå gjenstår det bare litt (en del) bak-kulissene-arbeid, litt som KGB f.eks, og resultatet blir forhåpentligvis endt kontrakt uten økonomisk smerte og irritasjonsvirus.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå