Gjest Skrevet 30. november 2009 #1 Skrevet 30. november 2009 Vi har bare feriert i Danmark en gang. Da leide vi hus i Ebeltoft, gjennom Naovasol. Vi reiste sammen med et vennepar og våre barn. Det ble ganske kjedelig på regnværsdager, og derfor tenkte vi denne gangen å reise til et feriesenter med badeland og andre aktivitetet. Vil helst feriere på Danmarsk østkyst da vi har små barn og det blåser mindre der enn på vestkysten. Kan forresten anbefale Ebeltoft som reisemål. Fin by med kort avstand til m.a Djurs sommerland, Ebeltoft zoo, Århus (knallbra shopping).
klg,2 boys now:) Skrevet 30. november 2009 #2 Skrevet 30. november 2009 hei vi var der i fjor sommer.vi bodde riktig nok helt nord-vest i ålborg.stor fornøyd,kjempe fin plass.kort vei fra båten.fårup sommerland rett i nærheten,som vi brukte 4 dager i å hadde enda ikke vært over alt vi ønsket.å ålborg zoo,var kjempe fin.ålborg var en liten søtt by med gode shoppe muligheter,spesielt på sko,mye billig.
Mammaen til Isak Skrevet 30. november 2009 #3 Skrevet 30. november 2009 Tja, for skal man begynne.. Feriecenter er midt i blinken for familier, det er jeg enig i. Ellers har jeg god erfaring med leie av feriehus sammen med andre familier også, forsåvidt.. Steder som er fine, i tilfeldig rekkefølge er jo: Løkken,blokkhus,skagen,århus,aalborg,odense,vejle,fyn, møn,randers,ikast og viborg... og mange mange fler )
Gjest Skrevet 30. november 2009 #4 Skrevet 30. november 2009 Har du noen feriesenter du vil anbefale? Ser det er flest av dem på vestkysten, men har fått anbefalt østkysten med små barn (1 og 4 år til sommeren)
klg,2 boys now:) Skrevet 30. november 2009 #5 Skrevet 30. november 2009 vi brukte sammen firma som deg.vi hadde ett hus som vi leide sammen med en annen familie.var ikke akkuart lekkert huset,men fungerte greit.tror vi betalte 4000kr for 1 uke midt på sommern.å det er ikke noe å si på synes ikke jeg
UnePune äntligen hemma! Skrevet 30. november 2009 #6 Skrevet 30. november 2009 I sommer var vi på feriesenteret Lalandia(.dk) i Billund - var kjempefint der og barna stortrivdes. Mange lekeplasser ute på boområdene og senteret hadde mange ulike aktiviteter å by på. Legoland ligger like ved og det er ikke så langt å kjøre til Løveparken og andre attraksjoner =) Vi kommer nok til å dra tilbake til lalandia en annen gang, men har sett at de har det et annet sted i Danmark og, i Rødby eller no? Veldig bra opplegg.
Libido- Skrevet 30. november 2009 #7 Skrevet 30. november 2009 Kjempe smart å lage en slik tråd Overlord! =) Jeg vil anbefale Blåvann på det varmeste. Kjempekoselig småby (dog det ikke er en by i norsk forstand) med en lang handlegate, med koslige restauranter, butikker og lekeparker for barna innimellom. Sentrum ligger nesten helt ved stranden. Strendene er lange som år og kritthvite. Det er også et svært badeland ved stranden. Byen har også bowling og minigolf. Vi leide et svært hus med basseng gjennom Dansommer. Knallfornøyd med dem. Skulle ønske vi bodde nærmere byen, ble ca 20 min å gå. Det er stille og rolig i sentrum om kveldene, så vil anbefale og bo nærmere. Minuset er at det blåser konstant. Det er 15 min å kjøre til (kommer ikke på navnet) nærmeste by (ordentlig sådan) det er det et gedigent lekeland med masse gøy til barn og voksne. Innendørs gocart, bowling og minigolf senter. Shoppingsenter. ca 1,5 time med bil til løveparken. Virkelig en dyrepark å anbefale. Ta med bilen inn! Det er kjempe fint å kjøre mellom "stasjonene" for så å gå ut og gå en runde i løypene og besøke de forskjellige dyrene. På den måten slipper du unger som er lei av å gå etter 30 min. Dessuten får du kjøre egen bil inn til løvene. De har en kjempefin park man kan grille i. Bestill grillpakker der 1 dag i forveien, eller ta med selv. Vi spiste ikke i parken da det kun var junkfood. Det var en restaurant der, men den var stengt siden vi ikke var der i høy sesongen. Legoland ligger også 1,5 time med bil unna. Ellers er et besøk på sjøfartsmuseet i esjberg koselig. Masse akvarie og selshow. Rimelig og god mat.
Libido- Skrevet 30. november 2009 #8 Skrevet 30. november 2009 Vi skal foresten til Blokkhus i sommer, da vi får leie hus gjennom jobben der. Så tar gjerne imot tips om hva vi bør finne på der.
YoMomma Skrevet 30. november 2009 #9 Skrevet 30. november 2009 Anbefaler Rønbjerg! Mange år siden jeg var der, men det ser ut som tilbudet bare har blitt enda bedre siden sist.. Massevis av aktiviteter både for store og små! Genialt! http://www.danparcs.com/
Piken på landet Skrevet 30. november 2009 #10 Skrevet 30. november 2009 Okei, jeg vil fraråde Rønbjerg jeg :-) Vi var der for 1,5 år siden. Det var gammelt og nedsluppet. Skitne små hus, skittent badeland, skittent lekeland, ustellte uteområder og resturanter med dårlig mat. Denne sommeren var vi på seawest. Nye fine hus med både oppvaskmaskin, vaskemaskin og tørketrommel. Bra badeland og lekeland. Ikke gullende rent her heller, men slik er det i Danmark. Det var iallefall mye bedre enn Rønbjerg. Minuset var at det var ganske langt både til en større by og bra fornøyelsesparker. Og der var kun en lekeplass, og den lå så langt unna husene at vi ikke kunne slippe barna litt på egenhånd. Jakter på et nytt senter nå til sommeren. Vi ønsker også østkysten, for på vestkysten er det forferdelig vind. Men utvalget av feriesenter på østkysten ser heller dårlig ut....
Mamma til 3 gutter-<-@ Skrevet 30. november 2009 #11 Skrevet 30. november 2009 Hvor er østkyst og hvor er vestkyst? Vi har bestillt feriehus gjennom dancenter.no til sommeren. På marielyststrand ;O) Var på Lalandia i år, helt supert, men forferdelig dyrt. Kjøpte en pakke med båt og 2 el 3 overnattinger.
Gjest Skrevet 30. november 2009 #12 Skrevet 30. november 2009 Seawest er jo kjmepelangt fra sjø og strand...
Gjest Skrevet 30. november 2009 #13 Skrevet 30. november 2009 Sykkelferie nord i Danmark. Ta båten til Fredrikshavn og beregn minst en ukes tid til Hirtshals, helst to. Da får man tid til å bade masse og besøke skoger osv. Vi overnattet på gårder og vandrerhjem.
Snakkelittmeddeg Skrevet 30. november 2009 #14 Skrevet 30. november 2009 Vi leide et hus i Øster Hurup. Synes det var kjempe fint der og ikke langt til stranden. Eneste var at det var litt langt å kjøre til div parker. Alle storkoste seg de 14 dagene vi var der..
Krysta-2nydeligesmå Skrevet 30. november 2009 #15 Skrevet 30. november 2009 Vi var 2 uker på kattegat feriecenter i sommer. Ligger i den lille byen Bønnerup Strand i Djursland. Kjempefine leiligheter, flott lekeplass-område, utendørs grillplass, innendørs lekerom, innendørs basseng, barnebasseng og boblebad, utendørs basseng og barebasseng. 2 min og gå til nydelig sandstrand, 5 min gange til "byen"..Ikke så mye å finne på der kanskje men feriecenteret stod i allefall til forventningene. Vi hadde flere dager med regn, og da var det gull med innendørs basseng. Tror ungene hadde kjedet seg uten det... Kan mao anbefales...
Cat.68 Skrevet 30. november 2009 #16 Skrevet 30. november 2009 Lalandia i Rødby. Helt suuupert sted. Vi har vært der 2 ganger og skal dit igjen. www.lalandia.dk
Mrs.HvorErNøkleneMine? Skrevet 30. november 2009 #17 Skrevet 30. november 2009 Jeg anbefaler å sykle rundt Bornholm, det er helt fantastisk. Noen netter sover man i telt, mens andre netter tar man inn på et lite motell. Utrolig koselig og kjempe spennende! På veien var vi innom et badeland, museum, svææær strand osv.. Masse å se og oppleve:)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå