Gå til innhold

Ville dere ha kontaktet legen nå?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Gutten min på 2 år tok vaksinen mot SI for 3 uker siden. Sist lørdag fikk han høy feber nesten 40, ble kastet på han. Tok seg til hodet og sa aua. Hadde også litt diare. Startet da med tamiflu og tok kuren ut. Han har astma, og de første nettene hadde han pusteproblemer og måtte få ventoline, bare generellt tett på dagen. Nå har det gått 10 dager siden dette startet, men han har fortsatt litt feber. Ikke mye, men 37,8 i dag tidlig og av erfaring vet jeg at det stiger mot natten. Ville dere kontaktet legen nå, for å utelukke andre ting, eller sett ann situasjonen litt til. Han er generellt i fin form, bare litt slappere og spiser lite.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Virker som om han rakk å få SI før vaksinen rakk å sette inn støtet dessverre. Og grunnen til at han ble ekstra dårlig (man skal jo egentlig få et mildere sykdomsforløp om man blir smittet etter vaksinen) er sikkert fordi han har astma.

Så egentlig er nok alt helt normalt, siden SI varer en stund, men jeg personlig ville ikke nølt med å ringe legen for å høre hva han/hun sier. Jeg hadde nok ringt allerede etter 3 dager :P

Skrevet

Takk for svar. Jeg kontakter legen i dag tror jeg, bare for å utelukke andre ting...

Skrevet

Det viktige er ikke hva vi synes, hva synes du selv? Hva sier din magefølelse? Du kjenner gutten din best. Om du er det minste urolig så er det beste at du får snakke med en lege, og så får det være opp til legen å vurdere om gutten din vil trenge en legesjekk eller ikke. Masse god bedring til dere.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...