Leona77 Skrevet 30. november 2009 #1 Skrevet 30. november 2009 Lurer bare på hva dere tenker ang. å ha med storesøsken på ordinær UL. Jeg kunne tenke meg å ha med kommende storesøster på 9 år når jeg skal på UL. Tenker at hvis det oppdages noe galt så må hun jo være med på den prosessen alikevel. Jeg var på UL i uke 11 og det så greit ut da. Hun har jo sååååå lyst å være med å se på bebisen.
Gjest Skrevet 30. november 2009 #2 Skrevet 30. november 2009 Jeg tenker at hun er såpass stor, at det ikke er noe problem å prate med henne om hva som skjer under en slik undersøkelse, og evt forberede henne litt. Det virker jo som om du har tenkt igjennom dette også Men det er ikke sikkert hun får lov av sykehuset, da det er strenge restriksjoner på hvor mange/hvem som får være med inn på undersøkelse etc pga Svineinfluensaen. På ahus var det kun en pers som fikk være med... bør sjekke opp det, så ikke skuffelsen blir stor når dere kommer på sykehuset! Lykke til!
_Løvemamma_ Skrevet 30. november 2009 #3 Skrevet 30. november 2009 De ønsker heller ikke at man har med barn på UL undersøkelse. Siden hun er så stor kan det godt hende hun får være med, men lurt å spørre på forhånd.
TBM28 er lykkelig 4barnsmamma Skrevet 30. november 2009 #4 Skrevet 30. november 2009 Jeg hadde 3 åring jenta med meg 1 gangen, og 2 gangen hadde jeg både 3 & 9 årig jentene med meg på UL... Gikk helt fint.. Grunnen til at jeg hadde dem med meg var fordi de skulle på barneklinikken for allergitest etterpå...
The Bad Gal Skrevet 30. november 2009 #5 Skrevet 30. november 2009 Vi hadde med jenta vår på ordinær UL, da var hun 21 mnd. Var ingen som sa noe på det på sykehuset. Vet ikke hva annet vi kunne gjort uansett, hun hadde ikke begynt i barnehage enda og vi har ikke familie rundt oss som kunne hatt henne i mellomtida heller.
Leona77 Skrevet 30. november 2009 Forfatter #6 Skrevet 30. november 2009 Takk for tilbakemeldinger, jeg skal på UL på Ahus, så da er det nok greit å ringe dit å spørre først, tenkte ikke på det med svineinfluensaen når det gjaldt UL.
Trolleliten Skrevet 30. november 2009 #7 Skrevet 30. november 2009 Vi var akkurat på ultralyd på AHUS. Forsov oss, så rakk ikke levere 2åringen i bhg først. Ved skranken hang det lapp om at det bare var lov til å ha med 1 person inn. Jeg ga beskjed om at jeg hadde med 2-åringen også og de sa ingenting på det. Men, hun som foretok ultralyden nektet oss å være alle 3. Vi fikk ikke lov til å ha med minsten inn. da var jeg sinna Hun svarte bare at det var oppslag om det, og de til enhver tid måtte følge restriksjonene de fikk. Så på Ahus ville jeg ikke tatt sjansen... evt sendt en mail og spurt, så du har det skriftlig
Leona77 Skrevet 30. november 2009 Forfatter #8 Skrevet 30. november 2009 Jeg ringte de akkurat, og hun sa det samme som deg Trolleliten. Jeg sa jeg ikke hadde barnevakt og lurte på om datteren min da måtte sitte utenfor, ja hun må nok det da sa dama. Nå har jo jeg ei på 9 år så det går jo greit, men jeg ville ikke satt fra meg ett mindre barn, skjønner at du ble sint Trolleliten! Synes dette burde vært opplyst i papirene vi fikk tilsendt om ultralyden. Irriterende, jeg har jo vært så dum at jeg har lovet dattern min å bli med, blir nok en privat UL i tillegg på oss da......
DK+2 Skrevet 30. november 2009 #9 Skrevet 30. november 2009 Vi måtte ha barnevakt for vår 2,5 åring da vi skulle på ul. Er egentlig glad vi ikke tok han med (det sto i papirene vi fikk at søsken ikke var anbefalt å ta med). Hadde vi tatt han med, så hadde vi brukt mer tid på å få han til å slutte å plukke på alt, enn å nyte ultralyden. Han hadde sikkert blitt grinete og lei i tillegg, så er glad det kun va vi to
twoboys & a girl Skrevet 30. november 2009 #10 Skrevet 30. november 2009 Hadde storebror med på 3d da var han 5 år. Hadde da tatt 2 ul tidligere. Hvis dere vil ha henne med så hvorfor ikke.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå