magica og lille tryll ♡ Skrevet 30. november 2009 #1 Skrevet 30. november 2009 Nå er det snart tid for grøtstart her hos oss, og jeg lurer på hva slags grøt jeg skal starte med. Lurer på Holle sin, for den kan blandes med mm. Andre som kan det? Evt hvilken grøt likte babyene deres best?
Klara123 Skrevet 30. november 2009 #2 Skrevet 30. november 2009 Her begynte vi med Nestle sin risgrøt banan og snuppa likte den kjempegodt. Etterpå ble det vanlig risgrøt med litt fruktmos oppi. Prøvde også Holle sin hirsegrøt, men hun likte den ikke i det hele tatt. Vi bestemte oss for risgrøt, for den er mild for magen. Hørte at maisgrøt kan føre til treg og hard mage, så vi brukte den ikke i det hele tatt. Lykke til med grøt!
krummelure Skrevet 30. november 2009 #3 Skrevet 30. november 2009 Vi begynte med grøt for godt 1 uke siden og kjøpte Hipp sin risgrøt med banan og fersken. Vi valgte denne fordi den er økologisk og fordi den skal blandes med vann. Junior elsker den og gaper som bare det etter skjeen
Klara123 Skrevet 30. november 2009 #4 Skrevet 30. november 2009 http://www.klikk.no/foreldre/baby/article416541.ece Anbefaler å lese denne testen før du bestemmer hvilken grøt du skal starte med.
magica og lille tryll ♡ Skrevet 30. november 2009 Forfatter #5 Skrevet 30. november 2009 Har lest den testen ser du, derfor jeg ble så i tvil om hva vi skulle begynne med, er nemlig ikke så fan av nestle. Hadde dessuten lyst til å bruke økologisk... Men for all del, det viktigste er jo at grøten er god OG sunn! )
Mamma´n til lillemor Skrevet 30. november 2009 #6 Skrevet 30. november 2009 Jeg leste testen og stusset da jeg så de skrev det som negativt at noen grøter ikke inneholdt gluten. Trodde det var derfor det var bra med f.eks risgrøt i begynnelsen, jeg. Fordi det ikke inneholdt gluten. Burde man ikke drøye gluten litt for å forebygge allergi, eller er dette noe jeg har totalt misforstått?
Klara123 Skrevet 30. november 2009 #7 Skrevet 30. november 2009 Jeg vet at det er mange diskusjoner angående Nestle, men her fungerer de best. Vi bruker f.eks Hipp sin mme, men da vi prøvde med Hipp grøt, ville snuppa ikke spise den. Og når det gjelder gluten, har du rett at den kan framkalle allergi, og derfor bør man være forsiktig. Hvis dere evt bruker malt, husk at den også inneholder gluten. Men som jeg har skjønt, starter man med gluten når de blir 6 mnd. De må jo venne seg til den.
lutefisk Skrevet 30. november 2009 #8 Skrevet 30. november 2009 Ifølge HS viser nyere forskning at det er lurt å starte opp med grøt som inneholder gluten samtidig som barnet får morsmelk. Morsmelken pluss den lille mengden med grøt de jo får i starten gir en myk intro til gluten. Her begynte vi forresten med nestlé havregrøt.
kirsty*2barnsmamma Skrevet 1. desember 2009 #9 Skrevet 1. desember 2009 Iflg den testen var det jo kun Nestle som holdt mål...og de testet jo bare for jerninnhold, så tror dere skal ta den testen med en klype salt. der var mange andre forhold som ikke ble testet. Og dessuten er jo Hirse naturlig rik på jern, skjønner ikke hvorfor ikke det ble trukket frem som positivt på denne testen. jeg vil heller anbefale deg å lese hva grøtene inneholder. Viktig at de ikke har så mye sukker i seg (husk at sukker har mange navn), at den har optimalt med næring og er laget på sunne og grove råvarer. Selv kommer jeg ikke til å velge nestle fordi jeg boikotter dem. De er tross alt skyld i at 4000 babyer dør daglig. Barn har jo overlevd før nestle begynte å lage grøter så det finnes virkelig mange andre alternativer. Og hva med å lage selv? Det tar ikke lengre tid det. Og da velge du selv hva den skal inneholde.
Cruella De Vil Skrevet 1. desember 2009 #10 Skrevet 1. desember 2009 Hei, vi begynte med hirsegrøt fra Holle da gutten var 4 måneder. Vi valgte denne fordi folk her på forumet anbefalte den, og fordi den var økologisk og vi har hørt mye bra om den (inneholder bl.a. ikke palmeolje som visstnok endel andre grøter gjør). Han var aldri spesielt interessert, men fikk i seg en skje eller 4 hver kveld. For noen dager siden begynte vi med Hipp sin risgrøt med banan og fersken, og den var mye mer poppis. Han fikk litt mere smaken på grøt etter det, så nå spiser han mer av hirsegrøten også. Han spiser vel ca. en halv porsjon (altså halv 4 mndr porsjon) hver gang, så er fortsatt ikke veldig mye han spiser. Vi boikotter egentlig også Nestle, men har likevel kjøpt inn en havregrøt fra Nestle som vi skal prøve når han blir 6 mndr (en uke til). Jeg tenker det er lurt å variere litt med forskjellige typer etter hvert, og får heller la overbevisningen min mot Nestle være denne gangen...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå