Gå til innhold

Billig bilsete

Anbefalte innlegg

Skrevet

Er det noen her som har tips til steder jeg kan finne billig bilseter?

Skal ha et til sønnen min på 3 år og et til dattern min på 5 år. Vi vil at det skal være så billig som mulig siden setene kun skal brukes i bilen til farmor og hun kjører kun med ungene et par dager annen hver uke.

Tenkte kanskje sånn stol man brukes vanlig bilbelte til sønnen min og en sånn enkel pute til dattern min. Det må være seter som er enkle for farmor å feste.

Har tittet litt på obs for jeg så de hadde seter i reklamebladet sitt men de var utsolgt når jeg var der for å se. Hva med biltema har de billige seter?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Er det mulig???

Det viktigste er vel ikke at bilsetene er billige?

Det er vel sikkerheten til barna dine som er viktigst?

Det at de kun sitter på et par ganger innimellom er det en god nok grunn til at de skal sitte mindre sikkert?

3 åringen din burde sitte bakovervendt ennå men det er jo noe du får bestemme selv. Han er iallefall alt for liten til å sitte i beltestol.

Jeg ville ha kjøpt Britax Two Way Elite til han. Det er et veldig godt sete og det er enkelt å montere. Det er heller ikke et av de dyreste setene.

Til 5 åringen ville jeg kjøpt en god beltestol. F.eks Cybex Solution X den har vi til 7 åringen og hun sitter veldig godt i den. Den har god belteføring og er enkel i bruk.

Holde deg iallefall LANGT unna billikjeder som obs og biltema.

Skrevet

finn.no, der er det alltid noen som selger brukte seter, gjerne til halv pris

Skrevet

Hvis du vil kjøpe billige seter så kjøp sånne som kan justeres i lengden (justerbar nakkestøtte). De vokser med barnet. Begge kan bruke sånne som er pute med rygg på (ikke nok med pute, de må ha rygg frem til barna er 140 cm eller 12 år)

Kan anbefale finn.no, evt sjekke på barnas hus eller andre, der er det ofte salg.

Anbefaler ikke å kjøpe sånne altfor billige, da de ikke er sikre nok og heller ikke "vokser med barnet". Dermed blir jo billig dyrt, siden du må skaffe nye når barna vokser ut av de.

Skrevet

En 3-åring er ikke for liten til å sitte i "beltestol"!?

De er godkjent fra 15 kg og det er da ikke uvanlig at unger på den alderen er både lange og tunge. Bakovervendt er optimalt så klart, men fullstendig upraktisk når ungen er lang.. Og stikker hodet opp over seteryggen er setet mer farlig faktisk... Da er det bedre med beltestol.

Skrevet

Ikke kjøp seter på obs eller biltema. Kvaliteten og sikkerheten på de setene er ikke bra.

Jeg har en ganske ny og nesten ubrukt beltestol du kunne få kjøpt av meg. Det er en britax kidplus. Vi kjøpte stolen tidligere i år siden vi da hadde to biler. Vi måtte etterhvert selge den ene bilen så nå har vi en beltestol til overs. Stolen er kun brukt 6-7 ganger og den har selvfølgelig ingen skader. Jeg kjøpte vel stolen for ca 1599 eller 1699 hvis ikke jeg husker helt feil. Du kan få den for 1000 kr hvis du er interessert.

Skrevet

Fy skamme sin,det viktigste er vel at barnet sitter sikkert og trygt.Er liksom ikke så farlig når bare farmor skal ha sete i bilen sin og et par dgr i uken.

Mannen min har jobbet i en sånn butikk og hadde ansvaret for bilstene og det var mange besteforeldre også som ville ha billigst mullig siden de ikke hadde barnet så ofte.De var nesten mer intressert i det enn at barnet satt sikkert.Han var helt sjokkert over at de ikke tenkte mer på barna.Kjøp iallefall ikke av de billigste,men et som er sikkert og til en ok pris.

Ja,jeg vet barneseter er dyrt,men hva med heller å spleise på sete da...så trenger det jo ikke koste all verden.

3-åringer er ikke for små for beltestol selv om det beste er bakovervendt,så er det som hun over her sa....er de for lange er det jo ikke noe særlig.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...