Gå til innhold

Gravid, igjen..!

Anbefalte innlegg

Skrevet

Har en gutt som straks blir 11 mnd og har akkurat funnet ut at jeg er 4 uke på vei igjen.. Og ble så usikker på om vi skal beholde eller ikke. hmmm.. Har en kjempeflott samboer, problemet er nok at vi begge studerer(sambo har igjen 1,5år) og at vi nå til våren skal kjøpe ny leilighet! Synes dette ble et vanskelig valg, er jo et stort ansvar og mye arbeid med et barn til...

Hva ville dere gjort? Noen som har så tette barn eller andre gode råd om situasjonen? :)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg har 2 tette, 14 mnd mellom de. De er nå 3 og 4 og har utrolig mye glede av hverandre. Leker evt krangler sammen hele tiden. Jeg er utrolig takknemmelig få at de ble så tette selv om det absolutt ikke var planlagt.

Kjempe slitsomt i perioder, men blir lettere hele tiden, vi har fått nr 3 som er 1 år nå.

Skrevet

Hadde hvert glad jeg om jeg var 4 uker på vei da førstemann var 11 mnd, men her var det slike at nr to var født alt da første var 11 mnd. Begge er skolebarn nå. Tett og hektisk, men veldig koselig. Også var det veldig godt å være ferdig med småbarnsstadiet så godt som samtidig.

Lykke til med valget-

Skrevet

Hei :)

Jeg fant også nettopp ut at jeg er gravid.. Ca like langt på vei som du er. Jeg har to barn fra før som det er 19 mndr mellom. Skal beholde dette også. Om alt går bra så kommer det til å skille 3,5 år mellom nummer 1 og nummer 3, så det blir ganske tett..

Jeg er ung alenemor som ikke engang har starta utdannelsen min. Men dette skal jeg få til. Jeg skulle begynt til høsten igjen, men om man venter et år har ikke så mye å si syns jeg.

Lykke til :)

Skrevet

Jeg hadde nok beholdt hvis det hadde skjedd meg. Men nå er jeg trygg på forholdet mellom meg og min mann og vet at vi hadde klart to tette barn, hadde ikke vært noen krise om jeg skulle bli gravid nå. Vårt yngste barn er 6 mnd.

Syns ikke man skal ta så lett på abort.

Skrevet

:) Gratulerer med graviditet!

Du er heldig som kan få barn lett, det er mange som sliter. Ikke at det har noe med deg å gjøre så klart.

Når det gjelder to tette, så er det flere fordeler:

Ungene arver klær direkte, uten at du trenger å "mellomlagre" og organisere (hvis de er av samme kjønn er det ihvertfall enkelt)

I tillegg er fordelen at du har to barn som har tilsvarende interesser og nivå. Mumiland ville nok kjedet en 11-åring imens 4-åringen ville elske det. For eksempel.

Ungene kommer til å leke sammen og bli venner på en mer likeverdig måte.

Sjalusi minskes siden minsten "alltid har vært der".

Og mye mer!

Ny leilighet til våren passer jo fint, nå som dere blir flere :) Og som student er det ypperlig å ha småbarn, sjelden man er SÅ fleksibel! Eneste pes er eksamensperioder.. Men dersom man leser jevnt og trutt må vel det gå bra vel?

Skrevet

Hei igjen!!

Tusen takk for gode råd.. Vi har bestemt oss for å beholde lillegullet i magen:)

Skrevet

Gratulere så masse:) er ei ung mor og har selv to på 15 måneders mellomrom! yngste er 5 måneder:) dette går bra, skal du se:)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...