Gå til innhold

Vonde kynnere, nedpress og vondt i ryggen

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg har siden onsdag hatt veldig vondt i magen, minner meg om mensen smerter. Har vært inne til kontroll to ganger uten at de finner noe gale så legen min går ut i fra at dette er kynnere, men de skal vel ikke være vonde?? Jeg er andregangsfødene men hadde nesten ikke kynnere med første så jeg vet liksom ikke helt. I tillegg til disse magesmertene har jeg også hatt en sånn "nedpress" følelse. På fredag tok jeg faktisk tiden på noen av disse smertene og de varte i 30 sekunder med 10 sekunders mellomrom. På fredag så var de smertene så vond at jeg måtte ta to paracet for at de skulle forsvinne. I går og i dag har jeg hatt vondt i ryggen og i magen samtidig, men har ikke ringt til føden for jeg vet ikke om det er mine vanlige ryggproblemer som dukker opp eller om det kan være noe annet.

Sliter også med veldig hodeverk!!

Skal ta en tur til jordmoren i morgen for å snakke med hun og jeg har time til svangerskapskontroll hos legen på torsdag. Er det noen andre her innpå som er veldig plaget med mensen smerter?? Nå meste parten av søndagen så har faktisk magen min vært stein hard men jeg har ikke problemer med forstoppelse å den slags ting :) Er bare i uke 32 og har ingen andre jeg kan snakke med om dette. Er det noen som har anelse på hva dette kan være?? Jeg har en magefølelse som sier at han vil ut før tiden men ikke at det skal skje før jul :)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Lykke til i morgen hos jordmor..si fra hvordan det gikk. Jeg har oxo vonde kynnere enkelte dager om jeg gjør litt for mye.. Kanskje det du opplever er det som kalles maseriier? At de er irriterende, vonde og regelmessige men at ikke fødselen er igang.. Håper for din del at babyen blir der inne litt til. Masse lykke til uansett.

Skrevet

Fint at du skal til jordmor i morgen da finner dere nok litt ut av ting. Hodepine kan jo skyldes høyt BT og beg.sv.skapsforg. Har du noe særlig hevelser?

Ellers kan menssmerter, og kynnere skyldes en UVI, så det er lurt å få sjekket ut. Ta med urinprøve til jordmor!

Uansett, drikk masse og slapp av som best du kan, lykke til!

Skrevet

Det er nesten det samme som jeg sliter med for tiden. Jeg har termin 3. februar, så vi er vel like langt på vei. Har skikkelige tak i magen, menssmerter, nedpress, og skikkelige stikkinger i livmorhalsen. Jeg har ikke kynnere som kommer og går i så veldige tak da, de bare gir seg aldri. På det verste i helga hadde jeg kynner mer eller minsre konstant i 2 timer.

Nesten deilig å høre at det er flere, for som deg har jeg mentalt begynt å forberede meg på en for tidlig fødel, men det er jo langt fra ønskesituasjon......

Skrevet

Termin 8.februar her, og erfarte akkurat det samme for et par uker siden. Lege sykemeldte meg, så jeg jobber bare 50%, og det har gjort underverker.

Har hatt utrolig mye kynnere i hvert svangerskap, men de blir bare verre og verre. Har prøvd magnesium, noe jeg tror har hjulpet litt.

Var til sjekk på sykehuset for en uke siden, og alt var i skjønneste orden. Livmorhalsen var upåvirket, og som legen sa; Du er bare typen som lett får kynnere, prøv å slapp av og lev som normalt. Så her tror jeg ikke på fødsel før i begynnelsen av februar. :-)

Skrevet

Hei hei jenter :)

Da har jeg fått svar på dette her. Babyen har først og fremst lagt seg i seteleie. Ikke helt ønske situasjonen men men må han så må han :) Det er tydeligvis ikke kynnere jeg har hatt for magen blir nesten aldri hard og det sa jordmoren at det skulle den bli. Men var bakterier, sukker, proteiner og eggehvite tror jeg i urinen så i morgen skal jeg levere ny urinprøve og ta sukkerbelastningstest :) Så nå har jeg roet meg ned med at alt er bra med den lille også får vi ta det fra der :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...