snurretassa Skrevet 29. november 2009 #1 Skrevet 29. november 2009 Heisann, sønnen vår på 4,5 har trang forhud og skal straks på undersøkelse nr to på sykehuset. Første gang fikk vi beskjed om at han skulle tøye huden selv når han var på do, men det har ikke hatt noen effekt. Vi kommer til å insistere på operasjon (ikke full omskjæring, kun et "snitt"), da det blir endel søl når han tisser- strålen går ikke rett fram, for å si det sånn... Han synes selv at dette er kjedelig. Hos vår sønn er åpningen så liten at å vente noen år virker lite hensiktsmessig. Så da lurer jeg på om noen her inne har erfaring med slike operasjoner på barn? Hvor lang tid det tar å bli bra igjen, og om han vil få mye vondt osv... Håper noen har innspill!
Anonym bruker Skrevet 30. november 2009 #2 Skrevet 30. november 2009 Min gutt har også trang forhud. Strålen står til høyre. Legen har sagt at de ikke skal gjøre noe enda med det. De vil se det ann utover. Faren til gutten er også operert for trang forhud.. Min gutt er 6 år. Han har aldri hatt noe vondt, eller noe betennelse av noe slag... Faren ble operert når han begynte å få utløsninger, da begynte det også å bli vondt. Vil dere operere han utelukkende pga søl? Eller er det andre plager? Min har lært seg å tisse slik at det ikke blir søl, men er jo ikke sikker han har like mye trang forhud som din gutt..??
Northernlights Skrevet 30. november 2009 #3 Skrevet 30. november 2009 Har bare erfaring fra omskjæring på nyfødte (dessverre. Hadde det vært i dag, hadde jeg hoppet over denne prosedyren som de fleste amerikanske gutter får gjort rett etter fødsel). Det tar noen få dager før det blir bra. Et snitt vil jeg tro tar like lenge. Det gror fort, og man bruker antibakteriell sårsalve. Iallefall gjør de det på nyfødte. Han får smertestillende, så det skal ikke gjøre vondt når det skjærer. Det er gjort i en fei. Håper det ordner seg! Ble litt flirfull av overskrifta og nicket ditt. Det passet unektelig litt godt sammen på en måte..huff, hehe
Anonym bruker Skrevet 1. desember 2009 #4 Skrevet 1. desember 2009 Jeg anbefaler å gjøre det "skikkelig". Vår gutt fikk et snitt, og det har grodd galt. Han må altså gjøre det om igjen... Og det var relativt traumatisk for ham dagene etterpå. Han var 6 år. Jeg så at de som var yngre (2-3 år) klarte seg mye bedre. Jeg håper virkelig det ikke blir full operasjon på ham neste gang, vi får se når han skal på neste etterkontroll.
Himmel og hav Skrevet 2. desember 2009 #5 Skrevet 2. desember 2009 Yngste min har operert forhuden slik du sier ( de legger et snitt, bretter og syr), og det gikk utrolig greit! Han var 8 da han ble operert og grudde seg selvfølgelig. Selve operasjonen tok nok ikke mer enn 15-20 mini lett narkose. Han måtte bli på sykehuset til han hadde tisset, og det var selvfølgelig kjempeskummelt, men det gjorde ikke vondt. Han hadde heller ikke noe videre vondt i dagene etterpå, men måtte være hjemme fra skolen i noen dager allikevel. Det grodde fort og fint, og det er ikke mulig å se at han er "fiksa på". Etter to uker (?) skulle han begynne å trekke forhuden tilbake, men den var fortstt for trang, men en uke med kortisonkrem og en lege som var litt mer hardhendt enn oss så ordnet det seg. I dag er han 14 og den fungerer i følge han, helt fint.
snurretassa Skrevet 11. desember 2009 Forfatter #6 Skrevet 11. desember 2009 Takk, alle sammen! Vi har nå fått dato for operasjon og er glad for det. Kan ikke si at jeg gleder meg til det skal skje, men det er virkelig behov for operasjonen. Så får vi håpe alt går uten komplikasjoner. Takk igjen!
snurretassa Skrevet 11. desember 2009 Forfatter #7 Skrevet 11. desember 2009 Nei, vi vil ikke operere pga søl. Altså, hullet hans synes nesten ikke. Han er rød og har balanitt, dvs at snoppen blåser seg opp som en ballong. Han har også begynt å få litt vondt. På toppen av dette er det vanskelig å treffe doen ordentlig, noe som plager ham (og gjør at han holder seg) mer enn at det plager oss å vaske. Vi tror at det riktige er å operere, men man vet jo aldri om det kan gå seg til. Det virker ikke slik nå, dog.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå