Anonym bruker Skrevet 29. november 2009 #1 Skrevet 29. november 2009 Min mann har en sønn fra før som har fått diagnosen autisme. Jeg kom plutselig til å tenke på at kanskje dette også kan ligge latent i vårt barn og at en svineinfluensavaksine kan utløse autisme også hos han. Sikkert en dum tanke. Men tror dere det kan skje? Har tenkt å ringe litt rundt å forhøre meg i morgen uansett. Bare lurer litt på deres mening da vi snart må ta et standpunkt til vaksinasjon.
Anonym bruker Skrevet 29. november 2009 #2 Skrevet 29. november 2009 Ikke sammenheng. "Hva forårsaker autisme? Det finnes ikke én enkelt årsak til autisme. Sannsynligvis er årsaken til autisme forskjellig fra barn til barn. Forskerne mener i dag at hovedforklaringen til autisme er forandringer i hjernen. Ulike deler av hjernen har færre nervefibre enn normalt, og disse områdene fungerer ikke slik de skal. Det er særlig området som betegnes det limbiske system, som frembyr disse forandringene. Hos normale mennesker spiller det limbiske system en viktig rolle for sosial atferd og språk, de egenskapene som svikter hos de autistiske barna. Vi vet ikke hvorfor disse forandringene i hjernen oppstår. Det foreligger en viss arvelighet, blant annet forekommer autisme langt hyppigere hos begge to av eneggede tvillinger. Man leter også etter forklaringer i miljøet rundt oss. For noen få år siden var det intens diskusjon om hvorvidt meslingevaksinen kunne forårsake autisme. En lang rekke studier har sett på denne sammenhengen både før og etter mediaoppslagene, konklusjonen er at det ikke finnes en slik sammenheng." http://nhi.no/foreldre-og-barn/barn/sykdommer/autisme-oversikt-11725.html slapp av:)
Anonym bruker Skrevet 29. november 2009 #3 Skrevet 29. november 2009 Høres usansynlig ut. Før ble det spekulert i om den trippelvaksinen var årsak til at noen fikk autisme, men det ble forsket på og det var ingen sammenheng. Det ble trolig spekulert i det frdi en ikke ser autisme på spebarn, men etter noen år, gjerne etter en har tatt den vaksinen, så da var det mange som tenkte at det var en sammenheng, men det er det altså ikke. Dess uten innholder ikke denne vaksinen noen voldsome greier. Ingen har dødd av den og av mange tusen som ble vaksinert her hvor jeg bor fikk ingen anafylaktiske reaksjoner (sjokk), som forekommer fra tid til annen av medisiner og vaksiner.
Anonym bruker Skrevet 30. november 2009 #4 Skrevet 30. november 2009 Jeg leste et sted at kvikksølv kunne forårsake autisme. Og da begynte jeg å tenke ettersom det er kvikksølv i denne vaksinen. Flere med synspunkt?
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå