Gjest Skrevet 29. november 2009 #2 Skrevet 29. november 2009 Sukseterte og iskake med mandelbunn, nøttepinner, julemenn,risboller og ferdigkjøpte pepperkaker som pyntes med nonstop. Enkelt å greit:) Så kjøper jeg inn potetgull og sjokolade+ frukt.
erteposen + 4 Skrevet 29. november 2009 #3 Skrevet 29. november 2009 Vi får lefser, flatbrød, kransekake, sirupsnitter, krumkaker og sandkaker av min mor/søsken. Selv skal vi bake "barnekaker" som pepperkaker, julemenn og kokosmakroner. Mine søsken får to ulike typer biscotti av oss, samt julegodter som brente mandler, praliner, karameller og marsipan.
Lykke ♥gutt05 & jente08♥ Skrevet 29. november 2009 #4 Skrevet 29. november 2009 vi skal bake pepperkaker (ikea-deig), kransekakestenger (rema-deig:)) og krumkaker (helt hjemmelaget). I tillegg pleier jeg å sette hjemmelaget iskonfekt og litt annet smågodt på bordet, sammen med litt chips.
lillepixie Skrevet 29. november 2009 #5 Skrevet 29. november 2009 Syltetøykaker, berlinerkranser og pepperkaker. Kanskje risboller, men det har jeg aldri lagd før så jeg får se)
*smula* Skrevet 29. november 2009 #6 Skrevet 29. november 2009 Kakemenn, pepperkaker, kransekake, sarah bernard, peppernøtter, kokosmakroner og marengs med sjokolade har vi laget selv. Også håper jeg å få sirupsnipper og lefser av svigermor.
*Lykkelita*2barnsmor Skrevet 29. november 2009 #7 Skrevet 29. november 2009 Pepperkaker, kakemenn, sarah bernard, kransekakepinner, delfiakake, glutenfrie fingerkremkjeks, brune pinner, kokosmakroner, chocolate chip cookies (vanlige og glutenfrie) Så sjokoladekuler, mintkuler og marsipangott, pluss evt et par gottesorter til, om jeg rekker... Har fem kakeslag ferdige i boks i fryser... og lager ikke så mye av hvert slag....
Gjest Skrevet 29. november 2009 #8 Skrevet 29. november 2009 Her blir det chocklate chip cookies, risboller og sånne havregrynsboller du vet med kakao og romessens i. Ellers blir jeg kaaaaanskje å prøve å lage karameller i år også (har aldri fått de stive og seige).
camilla^ Skrevet 30. november 2009 #9 Skrevet 30. november 2009 Siruppsnipper og pepperkaker av samme deig har blitt laget. Havreflarn er laget, jeg skulle bake til en gammel tante men ungene likte så vi beholdt halvparten. Jeg trodde ikke de likte. Kokosmakroner. Sjokoladeboller (mamma har laget) Peppernøtter (mamma lager, siden jeg får de alltid misslykket og ungene spiser to posjoner eller noe slikt) Fått en halv kransekake av min søster, sm hadde fått men ikke spiser. Ble mer enn planlagt i år, men vi er endel da. Noen som maser på kakemenn, så får se om det blir det også.
camilla^ Skrevet 30. november 2009 #10 Skrevet 30. november 2009 Også glemte jeg det nest viktigste; julekake. Den skal bakes idag mens huset vaskes ned.
Gjest Skrevet 30. november 2009 #11 Skrevet 30. november 2009 Her blir det lefser(familietradisjon), julekaker som jeg baker til bestemødre, pepperkaker også lager jeg konfekt:) Gleder meg:)
Fantasiløs m/ 2 vakre gutter Skrevet 30. november 2009 #12 Skrevet 30. november 2009 Pepperkaker, mariekjeks-kaker og sjokoladeboller.. Blir ikke spist så mye kaker her, har heller litt godis..
Mamman til ♥ og ♥ Skrevet 30. november 2009 #13 Skrevet 30. november 2009 Her blir det bare julemenn og sjokoladetopper. Blir ikke spist så mye her allikevel.
-------- Skrevet 30. november 2009 #14 Skrevet 30. november 2009 Selv skal jeg kun bake pepperkaker. Men får sirupssnipper, strull og fylte kjeks av min mormor og kransekake av min farmor. Vi spiser så veldig lite kaker.
mamma >to gull Skrevet 30. november 2009 #15 Skrevet 30. november 2009 Har allerede lagd pepperkaker, brune stenger, sjokoladepinner og fingerkaker. Så skal jeg prøve meg på After Eight kjeks, delfiakake og risboller.. Har uansett permisjon så mmå jo få dagene til å gå:-) Så skal det bakes rundstykker..
Panterjenta85 Skrevet 30. november 2009 #16 Skrevet 30. november 2009 her blir det sjokoladeboller, risboller og delfiakake... hmm.. enspora? JEG? Skal ikke være hjemme i jula så blir ikke til at jeg baker noe særlig mer.. Blir nok mer neste år når snuppa er 16 mnd og kanskje mer interessert i å være med
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå