Gå til innhold

Ul i uke 28. Babyen var 10% større enn normalen.

Anbefalte innlegg

Skrevet

Noe å bekymre seg over?

Kan termindato være feil eller er det bare en stor unge??

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Termindato er sikkert riktig, om den ble funnet ved ul i uke 18/19. Stor unge da sikkert. 10% er jo ganske mye. Har du svangerskapsdiabetes? Hva sa de som målte? Blir du fulgt opp pga det?

Skrevet

Ja, de nevnte svangerskapsdiabetes. Skal ta test..

Så 10% er mye? Uff,, er det farlig??

Skrevet

10% er jo ca.350 gram!! Det er da ikke mye. Og husk at de kan estimere feil også. Min ble estimert 12-17% større en gjennomsnittet. (Var på flere estimeringer) Og min veide 4,1 kg, og kom lit over termin!

Skrevet

Neida, men bare uvanlig. Min sønn var også stor da han ble født, 4,5 kg. Gikk helt greit det altså. Ikke bli bekymra for noe jeg skrev, bare syntes det hørtes mye ut med 10 % :) Og om det er svangerskapsdiabetes erdet jo lurt å få greie på det slik at du kan ta best mulig vare på deg selv den tiden som er igjen av svangerskapet:)

Skrevet

10% er ikke mye :)

Det tilsvarer 350g ut i fra en gjennomsnitts fødselsvekt på 3500g.

Og det vil igjen si en fødselsvekt på 3850g. :)

Skrevet

Jeg hadde også større baby enn ul-termin tilsa. Men jeg visste med sikkerhet at ul-termin var 2 uker feil også. :) De mente jeg var lenger på vei enn jeg var.

Skrevet

10% er ikke mye nei;) 10% +- regnes innenfor normalen. Ikke krise om det er enda mer heller:P

Skrevet

Husk også at en slik estimering er veldig unøyaktig. Min jente ble estimert til å veie over 4 kg. Hun veide 2,8kg

Skrevet

Jordmor var sikker på at jeg skulle få en stor baby, hvertfall over 4, kanskje 4,5 Men jeg fødte en nydlig jente på 3,4 kg like ved termin.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...