Gå til innhold

April: Morgenfugl...


Expat

Anbefalte innlegg

Vi har en ny baby i huset, vet ikke om dette er sjalusi, men...

 

K har begynt å våkne så tidlig! 5-tia...

Så er det et svare strev med å jage henne i seng igjen. Hun sovner ikke om hun kommer oppi til oss tre. Legger seg halv 8. I dag sa hun at hjertet banker så jeg våkner... Hva skjer?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hun er ikke sjalu på at hun er den eneste som ligger på rom alene da? M hadde litt av det en stund mens E sov på rom med oss... Sånn at når hun har en lett soveperiode så våkner hun og føler seg alene? M har aldri fått sove i senga vår med mindre hun drukner i feber. Spurt henne om mareritt?

 

Men det hun sier om hjertet - du har ikke noen mistanke om at det ligger noe medisinsk bak?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Når jeg tenker meg om så var det M som vekket oss tidligere og tidligere om morgenen en lang periode, uten at jeg kunne se noen spesifik grunn. Vi hang opp klokke på rommet hennes og gav henne beskjed om at før klokka var 7 måtte hun pent være på rommet sitt, fortrinnsvis i senga (siden det fortsatt var "natt" selv om pappa stod opp), men hun kunne lese eller leke stille med bamser/dukker i senga. Hun fikk gå på do om hun måtte, men å rope eller komme løpende til oss var strengt forbudt, hehe. Noen ganger lå hun til vi andre stod opp (7 eller senere, hun har jo ikke peiling på klokka så lenge den ikke er akkurat 6 eller 7, er den halv åtte så tror hun fortsatt at det er sengetid, hehe), mens andre ganger sovnet hun igjen. Nå er hun inne i en god soveperiode igjen og i dag vekket jeg henne faktisk fem på 8 (det er en studn siden hun våknet så sent da, som oftest våkner hun rundt 7 når E våkner). Har forøvrig alltid hatt policy på at alt før 7 er natta, så helt fra hun var baby har vi aldri stått opp før det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...