Gå til innhold

Sitter her med kofferten min og hyyyl griner

Anbefalte innlegg

Skrevet

I går fikk vi besøk på døra. Av en gammel x av forloveden min.

Hun ville gjerne snakke med han. Og det kom frem at hun hadde holdt på hemmeligheten om at hun har barn som er hans.

7 år er han og hun ville at han skulle bli kjent med pappan sin.

Hva inni helvete skal jeg gjøre? Hele verden min ligger nå i grus.

Jeg takler ikke dette , jeg gjør ikke det

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Er livet ditt ødelagt fordi mannen ikke har fortalt deg om et barn han ikke visste om engang?

Da må du jammen ta deg sammen, dame!

Det er bedre at du tar med deg kofferten ut av døren og drar, enn at du skal hindre mannen i å få kontakt med sønnen sin. Enten setter du egoismen din til side, ellers får du klare deg selv.

Ingen har gjort deg noe her, så slutt å skap deg!

Skrevet

Jo, det gjør du!! Nå er din jobb å støtte mannen din som sikkert er i sjokk..

Nå må du slutte å tenke på deg selv og fokusere på mannen og sønnen hans..

Men på en annen side, om du velger å se på dette som vanskelig og vondt er det bedre at du tar kofforten med deg og drar. For slike følelser kan skape mye vondt..

Se på det som en velsignelse at dere nå får muligheten til å bli kjent med og glad i en gutt på syv år..

Skrevet

Uff, skjønner at forloveden din er litt i sjokk, håper du støtter ham som best du kan? Hvorfor har du funnet fram koffert?

Skrevet

Unnskyld med, men: Hele verden DIN ligger i grus?!???

Dette handler da IKKE om deg, men om en pappa og et barn som har mistet 7 år sammen.

Skrevet

Hadde barnet vært 7 måneder, så hadde jeg kanskje forstått reaksjonen din.....

Forstår at det er tøft, men det din mann ikke har visst kan han jo heller ikke ha fortalt deg.

Skrevet

For et teit svar du kommer med 20.26. Skjønner godt at du gråter jeg. Ikke fordi mannen din har gjort deg noe, han visste jo ikke om dette, men hele livet deres blir jo snudd helt på hodet. Hva sier mannen din da? Dette kan ikke være lett.

Skrevet

Tenk for ett sjokk for forloveden din også, men hvis dere skal gifte dere, burde ikke du være der å støtte han nå?

Skjønner godt at det er ett sjokk for deg også, men han viste jo ikke noe om det barnet han heller.

Glem kofferten å gå heller å prat med ham om det, hva han tenker og føler og hva du tenker å føler. Betyr vel ikke at det er slutt mellom dere fordet?

Skrevet

Først får enn vel sjekke at barnet faktisk er hans, både for far og barn sin del.

En venn av meg fikk beskjed om at han hadde barn med sin x (i forhold til barnets alder var dette mulig) dna test slo fast at han ikke var far. Dette ble ganske hardt for han. Moren hadde stått fast på at det bare kunne være han som var barnets far, men innrømte seinere at det var 2 andre mulige kandidater, men han var den med best jobb. økonomi og fremtidsutsikter, så hun valgte han til far. Denne mannen var klar til å stille opp med både tid, resurser og penger til det vesle barnet.

Skrevet

Skjønner at dette er et sjokk, men er enig i at du må roe deg ned litt.

For det første kan du ikke bli sint på forloveden din, han visste ikke om barnet, ikke sant? Han fortjener din støtte nå, tenk hvordan dette føles for han! For det andre er det vel ingen grunn til å reise sin vei uansett!?

Hvis forloveden din hadde hatt et barn som du visste om på forhånd, så ville du vel ha vært sammen med han likevel?

Jeg hadde nok fått sjokk selv om jeg hadde vært i din situasjon, men hadde definitivt ikke reist min vei.

Skrevet

Huff, dette kan ikke være lett, forstår at du har fått deg et sjokk, men husk at dette ikke er din forlovedes feil, han har rett og slett blitt lurt av ei egoistisk dame.... Synes ikke du skal forlate han av den grunn, nå som han har fått vite at han har en sønn så har han jo rett til å bli kjent med han og barnet bør får lov til å bli kjent med sin pappa...

Synes ikke du bør straffe hverken far eller sønn, skjønner at dette må være forferdelig for deg, men dette er ikke noe du kan straffe din samboer for..... Du får heller prøve å se han som en berikelse i livet deres....

Har dere felles barn? Hvordan reagerte samboeren din? Ønsker han kontakt med barnet?

Skrevet

Det var vel før din tid, skjønner det er et sjokk, men det er vel ikke forloveden din sin feil at han har en sønn han ikke viste han var far til.

Skrevet

Han dro i går kveld , og jeg måtte komme meg bort.

Jeg er 7 mnd på vei med med førstemann.

Klarer ikke tenkte klarer ingenting.

Skrevet

Synes du skal ta inn over deg at det ikke er noen som har bevisst gått inn for å såre deg eller ødelegge livet ditt.

Husk bare på at denne gutten er halvbroren til barnet ditt! Vil du virkelig at de ikke skal kjenne hverandre???

Nå må du ikke være egoistisk!

Skrevet

Hvorfor har han reist sin vei? Hva sier samboeren din om dette?

Skrevet

Ta litt høyde for at gravidhormonene dine erstatter litt av tankevirksomheten akkurat nå, og prøv å puste med magen litt og se hva som kan bli resultatet av at du drar. Om jeg skjønner deg riktig så har forloveden din dratt for å møte sønnen sin for første gang. Og du sitter hjemme og bæljer i selvmedlidenhet og synes det er ille at ikke du er hovedpersonen i dette dramaet og at ingen ser DEG og tenker på hvor grusomt dette er for DEG.

Jeg er litt stygg med deg med vilje, for dette handler veldig lite om deg, og det bør du innse. Ja, det at han har en sønn vil forandre livene deres noe. Det at du drar fra han vil forandre livene deres masse. Om du reiser, som jeg gjetter er et "se meg- trøst meg"stunt, så risikerer du å skape det du frykter mest, nemlig å miste forloveden din til fordel for sønnen hans. Ved å dra så sier du nemlig at du ikke er interessert i han lenger fordi han har en sønn.

Vær litt voksen, tenk deg om, og bli. Om dette er vanskelig for deg, så blir det ikke noe lettere om du drar. Vær der for forloveden din, støtt han, og du vil antagelig oppdage at han støtter deg. Gråt og frustrasjon kan du ta ut sammen med han, men husk at dette er nok enda rarere for han enn for deg.

Skrevet

Forlang for all del en farskapstest!!

Skrevet

skjønnte heller ikke dette?

hvorfor må du ut?

dumper han deg for ex'n? eller føler du deg sveket så du ikke ser noen annen utveg enn å dra selv?

eller hadde dere en kjempekrangel om dette da det kom frem og han dro i sinne?

tror du må legge til noen detaljer her...

i utgangspunktet ville jeg trodd at dere to skulle fortsette som planlagt og i tillegg ha en 7 år gammel gutt på besøk innimellom på sikt. bonusbarn heter det!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...