naeette Skrevet 29. november 2009 #1 Skrevet 29. november 2009 Er snart i uke 29, og har fått vite at babyen i magen er litt lite en det som er normalt.. 8% mindre enn gjennomsnittet. Har noen av dere opplevd dette? Synes jeg får dårlig informasjon av jordmor på sykehuset. Var først hos min vanlige jordmor, hvor hun konkluderte med at magen har vokst lite, og det har den også, for de fleste tror ikke på meg når jeg sier at jeg er over 28 uker på vei..Men det er mye liv der inne forde!! Så blir hun litt bekymra over at jeg har gått lite opp i vekt (var 48kg før graviditet, og nå 53kg), så hun sender meg til sjekk på ultralyd. Der tar jeg ultralyd, mens jordmora etterpå skynder seg ut av rommet for å diskutere magen min med andre jordmødre, uten at jeg får vite HVA de diskuterer. Så kommer hun inn til meg igjen, med et påklistrert smil rundt munnen, og sier at alt er bra, men for sikkerhetsskyld må jeg komme på flere kontrollprøver (ultralyder). Hva tror dere om dette? Er det noe galt? Flere i samme situasjon?
_Løvemamma_ Skrevet 29. november 2009 #3 Skrevet 29. november 2009 Hørtes ut som en rar måte å håndtere situasjonen på av jm. Synes ikke 5 kg vektoppgang i uke 28 er veldig lite? Det er vel litt mer enn det jeg hadde lagt på meg da, la nesten ikke på meg før etter uke 30. Men jeg veide en del mer enn deg i utgansgspunktet da, kan jo være derfor ingen (lege og jm) sa noe på det. 8% mindre enn gjennomsnittet er jo ikke særlig mye, og du får jo oppfølging, så det er nok ikke noe å bekymre seg for. Hør med din mor hvor stor du og ev søsken var da dere ble født. Noen har rett og slett anlegg for å føde små barn.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå