Anonym bruker Skrevet 29. november 2009 #1 Skrevet 29. november 2009 Jeg er bare 4-5 uker på vei, men hvis jeg skal ta det bort vil jeg gjøre det før hjertet begynner å slå.. Altså ganske fort. Vil jeg rekke det om jeg ringer legen i morgen?
Anonym bruker Skrevet 29. november 2009 #2 Skrevet 29. november 2009 Du får gå til legen imorgen, så får du sikkert aborten i løpet av uka.
Anonym bruker Skrevet 29. november 2009 #3 Skrevet 29. november 2009 Kort tid å få time, lang tid å angre. Du kommer ikke til å gjøre det likevel. Hjertet slår allerede. Det begynner å slå når fosteret er litt over 3 uker gammelt.
Anonym bruker Skrevet 29. november 2009 #4 Skrevet 29. november 2009 Begynner det ikke når man er ca i uke 6? hi
Anonym bruker Skrevet 29. november 2009 #5 Skrevet 29. november 2009 Ikke hør på de som sier det er lang tid å angre. Jeg tok for noen år siden, og har aldri angret. Ringer du i morgen, så får du nok time i løpet av uken. Lykke til
Gjest Skrevet 29. november 2009 #6 Skrevet 29. november 2009 Dersom du ikke vil ha barn er det klokest å ikke tenke på hvilken del av utviklingen som skjer når. Antageligvis har hjertet startet innen du får aborten,men om du ikke er klar eller ikke har lyst på barn endrer vel ikke det seg pga sammentrekninger i et av embryoets organer?
Anonym bruker Skrevet 29. november 2009 #7 Skrevet 29. november 2009 Høres kanskje rart ut, men jeg føler det er mere som å "drepe noe" hvis hjertet slår.... Hi
Anonym bruker Skrevet 29. november 2009 #8 Skrevet 29. november 2009 Skjønner deg godt jeg.. Da jeg vurderte abort var også dette noe av det jeg tenkte på.. Drit i kjærringa som presterte å lire av seg at du kommer til å angre. Alle mennesker er forskjellige, og hun har ingen peiling på hvordan ditt liv er, og dine årsaker for abort. Selv om jeg endte opp med å gjennomføre graviditeten, har jeg støttet mine venninner fullt opp da de valgte å ta abort. Det passet ikke for dem å få barn da, hverken på det ene eller det andre planet. Og hjertet begynner ikke å slå før mellom uke 6 og uke 7.
Anonym bruker Skrevet 29. november 2009 #9 Skrevet 29. november 2009 Hjerte begynner ikke og slå i uke 3. Hvor i alle dager har du det i fra??? Eller er det bare for provosere du sier noe så idiotisk, dumme kjerring!!!
Myy Skrevet 29. november 2009 #10 Skrevet 29. november 2009 Faktisk så begynner et hjerte å slå i uke 3. Eller blodet og pumpes rundt eller hva det er. Bare se på filmen "in the woomb." Som er en film som viser barnets utvikling. Kan finne denne på googlevideos. Men syns ikke det er dette som er poenget. Skjønner meg jo på følelsen din ang dette med hjerte osv da. Men du får bare tenke at embryoet er uansett nesten bare en celleklump på dette stadiet, og det kal jo godt gjøres og få tatt abort noe før. Er da ikke alle som merker på et så tidlig stadiet at man er gravid en gang. Det er livssituasjonen din det kommer ann på, og om det ikke passer for deg og få et barn er nok det beste for både deg og den lille en abort. Dersom du er frisk ellers vil ikke noen abort gi noe særlig utslag om du ikke kan få barn senere i livet. Så du kan få barn på et tidspunkt som passer deg bedre Om du velger å ta abort håper jeg imidlertid at du er sikker på dette! Lykke til!
Anonym bruker Skrevet 29. november 2009 #11 Skrevet 29. november 2009 Kan godt være at det begynner å slå i uke tre, men må da være barnets uke tre, altså mors uke fem. For i mors uke tre er ingen organer ferdig utviklet enda. Men står overalt på nettet at det er mellom uke 6 og 7..
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå