tiril Skrevet 29. november 2009 #1 Skrevet 29. november 2009 http://www.vg.no/nyheter/innenriks/artikkel.php?artid=577567 supert og veldig enkelt å gi kommunen skylda for noe du skulle ha FIKSA SJØL! Teite flokse... seriøst, sånne folk gir meg mark
Patetica fåkksi Skrevet 29. november 2009 #2 Skrevet 29. november 2009 "Når jeg ringer dem i morgen skal de jaggø meg få høre ja!" Hva med å analysere seg selv.
julenissen Skrevet 29. november 2009 #3 Skrevet 29. november 2009 Kan godt være at dette er en kommunal bolig og at det dermed er kommunen som plikter til å sikre vinduene tilstrekkelig, ikke hvet jeg. Men uansett, hvem er det som sover til klokken er 10.50 når de har små barn under 2år som er våkne (men mindre det var en pappa som var tilstede med barnet, men som ikke er skrevet noe om i artikkelen) Mine barn har ikke fått stå opp på egenhån (etter at mat er smurt og melk helt i glasset) før de er 3år. Og da med døren på gløtt sånn at jeg hører hva de driver på med.
Vålerenga12 m/ 3 små Skrevet 29. november 2009 #4 Skrevet 29. november 2009 Hvorfor bry seg om klokkeslett?!? Hadde det vært det samme om det sto kl 0250? Tviler på det. Om ungen våkner midt på natta eller om den våkner seeeent på morgenen har da ingenting betydning. Ungen kan fint åpne vinduet uansett kl.slett. Forøvrig har de barnesikringsutstyr på Ikea for en billig penge.. Har hun klaget i ett år, burde hun dratt dit og tatt saken i egne hender.
prinsessemor123 Skrevet 29. november 2009 #5 Skrevet 29. november 2009 jeg reagerte også veldig på at hun skyldte på kommunen. Ble helt flau på hennes vegne. uansett hvem som eier leiligheten er det da hennes ansvar å påse at ungen ikke detter ut vinduet.
Turbotrollet & Lille Sprell♂ Skrevet 29. november 2009 #6 Skrevet 29. november 2009 Hehe... så det var ikke bare jeg som reagerte på den setningen nei I Dagbladet står det jo at pappaen til barnet hadde sikret alle vinduer med en gang etter at dette hadde skjedd. Men som sagt- hvorfor har de ikke gjort noe med det tidligee i stedet for å skylde på kommunen? Det koster jo fint lite å kjøpe sånn vindussikring, så kan vel ikke akkurat skylde på at man ikke har råd heller
ღTyrkiskPepperღ Skrevet 29. november 2009 #7 Skrevet 29. november 2009 Herregud, skyld på kommunen. Er vel ikke så vanskelig å kjøpe noe å sikre vinduene med, dumme kvinnfolk!
Ranveig Risengrynsgraut Skrevet 29. november 2009 #8 Skrevet 29. november 2009 Klart at ein bør sørge for å barnesikre vindauga sjølv. Men er det berre meg som synest det er heilt naturleg at mor søv kl 11 ein føremiddag? Dei aller fleste barn mellom 1 og 2 år søv jo framleis på dagtid, og maaaange mødre (inkludert meg sjølv) nytter høvet til å få seg ein liten lur sjølv. Om eit barn står opp kl 6 er det ikkje unaturleg at det søv frå f.eks. 9-11...
2 hjertegull :) Skrevet 30. november 2009 #9 Skrevet 30. november 2009 Dumme dumme kvinnfolk!!! Fy fela altså! også i den linken på siden, "Bakgrunn: 1 åring falt....." skrives det at politiet sier; Det er ikke mistanke om noe kriminellt! Og da lurer jeg veldig på om det ikke er kriminellt å la være å sikre vinduer i tredje etasje, slik at ungen klarer å klatre ut selv!!???! Dette er helt klart noe hun skulle ha fikset selv.. "Ulykken kunne vært ungått om kommunen hadde gjort jobben sin", bla bla bla.. Ulykken kunne vært ungått om hun hadde gjort jobben sin som mor.. Ja, jeg er kanskje krass, men det er ingen selvfølge at den ungen er i livet i dag. Hadde det vært uaktsomt drap om han hadde mistet livet, eller hadde det "bare" vært en tragisk ulykke? Jeg bare spør?
Vålerenga12 m/ 3 små Skrevet 30. november 2009 #10 Skrevet 30. november 2009 MammaMia - tåpelig. Det der blir virkelig for dumt.
Vålerenga12 m/ 3 små Skrevet 30. november 2009 #12 Skrevet 30. november 2009 Det er greit, men er nok en grunn til at ingen har svart deg bekreftende på det innlegget ditt.
2 hjertegull :) Skrevet 30. november 2009 #13 Skrevet 30. november 2009 Mye mulig. Jeg sier hva jeg mener, du sier hva du mener. Vi er uenige. Jeg gidder ikke diskutere det med deg. De som vil kan svare,de som ikke vil, lar være. Go natt!
2søtesmåh Skrevet 1. desember 2009 #14 Skrevet 1. desember 2009 Jeg er faktisk enig med deg MammaMia her.....OM ungen hadde dødd, hva hadde man da sagt??....Det ER faktisk reelt at man kan dø pga et slikt fall, på samme måte som barn (og voksne) har falt både 8 og 10 etasjer og overlevd uten store men...Folk har dødd ved å snuble i fortauskant jo. Og det blir helt feil og skylde på huseier i slike tilfeller. Man kan gjøre så my eselv..Hade det vært snakk om utgifter på flere tusen kroner så skjønner jeg det kan være vanskelig for økonomisk dårlig stilt å takle det, men mye kan gjøres billig mtp barnesikring... .Kommunene hadde vel blitt saksøkt for uaktsomt drap og vi hadde fått 1000-vis av par/småbarnsforeldre over hele landet som bor "kommunalt" som hadde kommet med klager på alt fra sikring på komfyr til mangel på brannslukningsutstyr......
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå