Gå til innhold

Kalendertanker

Anbefalte innlegg

Skrevet

Som den gode mor burde jeg jo selvsagt allerede være ferdig med 72 stk pakker for lengst. Men i år drøyer det og nå tror jeg at jeg har greid å lande hva som blir riktig for oss i år. Nemlig kun pakker i helgene!

De siste årene synes jeg de 72 gavene har hengt der som et monument på overflod. Selvsagt har jo jentene vært overlykkelige de første dagene over hårstæsj, sminke og fjas. Men når det har nærmet seg jul synes jeg de nesten har virket lei... Og sånn skal det da virkelig ikke være. Så i år blir det litt ordentligere gaver i helgene og da også kanskje noe godt - og så får de øvrige dagene bli preget av en hyggelig prat, en liten historie og kanskje av og til noe hyggelig vi kan gjøre sammen.

Selve kalenderen blir jo sikkert også lykkelig. Den har jo sett ut som den knekker når som helst....

Men eldstejenta (9) er ikke fan av mammas nye idèe. Tror det er en slags straff... For "alle" andre har jo kalender hver dag og da gjerne en sjokolade også. Hm, er jeg blitt for sær og filosofisk eller...?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Nei jeg synes ikke du er sær, har kjent på det samme selv. Husker fra i fjor at jeg sntes det tok fokuset vekk fra forventninger og glede. Jeg har også bestemt meg for en litt annerledes kalender i år, skal henge opp sjokoladebjeller på kalenderen som de får trekke hver sin dag, har 4 barn, også har jeg en liten pakke til ene dagen i helgen. Tror dette vil bli bedre for alle:))

Skrevet

Skjønner godt at du velger som du gjør! Det blir jo litt vel drøyt å skaffe nesten 100 gaver før jul. Selv om det ikke er dyre ting så blir det mye til sammen. Og ikke minst at ungene forventer til slutt å FÅ..

Har bitt i baksiden av det sure eplet (;-) og gått til innkjøp av en ferdig kalender, med små dippedutteting til dukkene. Ikke veldig dyr og ingen sjokolade:)

Skrevet

Hadde bare jeg gjort det... Tanken har vært hos meg å,men her ble det at jeg ordna til di 3 minste,og eldste barnebarn.Jeg syns det fort blir dyrt,men har delt opp en del,så di får over hele kaledern.

Ungene får jo enormt mye gjennom hele året,så neste år tenker jeg det blir en aktivitetsskaleder her gitt.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...