Gå til innhold

Hva hjalp dere mot svangerskapskvalme?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Er så dårlig på kveldene, er helt redusert :-( aldri vært så dårlig før

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Fikk Afipran fra legen, og da ble hverdagen noe enklere å takle. Nå slet jeg med kvalme 24/7, holdt på å bli gal:0( Men av kjerringråd (funket ikke på meg) så skal ingefær hjelpe, seaband kan også være til hjelp, samme med akupunktur.

Skrevet

INGENTING! Ganske slitsomt, jeg er 23 uker nå...

Skrevet

grønne,kalde sure epler...

Skrevet

spise jevnt (nesten hele tiden). mandler, syrlige drops, grove knekkebrød med ost

Skrevet

afipran og postafen.

Afipran gjorde meg veldig sløv, men i andre svangerskap sa legen jeg kunne ta postafen. Tok en halv to ganger daglig og slapp å kaste opp all maten frem til uke 20 (som jeg ellers ville gjort).

Skrevet

lakris :-)

Skrevet

Stort sett må du bare vente på at det går over desverre. som å være fyllesjuk i to måneder....

men noen småtips har jeg etter to svangerskap: Spise litt, ofte, for å holde blodsukkeret mest mulig jevnt. Tørre kjeks er bra. Disse kan du ha på nattbordet, og ta en om morgenen før du står opp. Spis sakte...

Tomatsuppe med tabasco gjør underverker for magen. tacosaus. Banan er lettfordøyelig og greit å ta noen biter med innimellom.

Får du i deg lite mat, sats på raske karbohydrater og vann. Sånn som sukkervann eller banan og svak te. Og litt søte kjeks.

Det går over for de fleste!

Skrevet

For meg hjalp det å spise ofte, akkurat det jeg hadde lyst på akkurat da. Gikk i perioder mye i loff med syltetøy og salt potetgull. Jeg var kvalm hele døgnet og tok Phenergan både dette og forrige svangerskap, men jeg hadde nok ikke gjort det hvis jeg "bare" var dårlig på kvelden.

Vet om andre som ikke har kunnet spise etter klokken 6 om kvelden og har fungert greit ellers i døgnet, så det kan jo hende det å slutte og spise tidlig nok er et tips for deg også.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...