Gå til innhold

Khao Lak

1. gang:) og engang til:)

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei!

Vi skal til Khao Lak i januar med en liten gutt på 4 mnd.

Er det noen som har vært der med små barn som kan komme med råd og tips til hva som er lurt og ta med, og hvis dere kanskje kan fortelle litt om hvordan det er der i forhold til små barn hadde det vært supert.

Jeg ammer han, men tenker å ta med Nan i tilfelle noe skulle skje.

• 2 uker senere...
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg var i Thailand med jenta mi da hun var 4 mnd gammel og vi hadde det veldig fint! Hun tålte varmen bra og koste seg veldig med å få sprelle så mye uten klær. Vi var bare på Phuket. Hadde planer om en tur ut til Phi Phi, men valgte å la det være pga veldig varmebølge og urolig sjø den tiden.

Mine råd er:

-Ta med myggnetting til vogna!

-Vær forberedt på at alle kommer til å eeeeelske babyen din og at han blir hovedattraksjonen uansett hvor dere står og går, at alle vil holde og kose med ham!

-Du trenger ikke å ta med bleier, det selges Huggies overalt og de fungerte greit for oss i allefall.

-Ta med masse antibac og vask fingre og babyens leker mye!

-Ta med babysolbriller!

-Vi reiste til et kjøpesenter og kjøpte litt leker, en babybadebalje, en gåstol og diverse andre småsaker slik at vi ikke trengte å ha med så mye rart.

-Babyen vår fikk bade så mye hun ville selvom hun var veldig ung, og hun elsket det! Vi dykket henne ikke under da, men hun plasket og koste seg både på stranda og i bassenget.

-Det koster "ingenting" å få klærne vasket så man trenger ikke å drasse på så masse klær.

-Vi hadde med oss maxi cosi setet hennes og var glad for det, greit å få henne spent fast når vi dro noe sted og dessuten var den grei å ha som en liten transportabel stol. Da kunne hun f.eks sitte i den midt på bordet mens v spiste middag ol.

Skrevet

Mange gode ting som er nevnt her... så kommer med et par tips til jeg...

Vi brukte Uv-drakt på gutten vår... den var vi veldig glad i! Vet meningene er ulike på dette området, men for oss var det godt å slippe å bekymre oss for sola hele tiden!

Vi tok med litt frukt pure og kjent mat hjemmefra.... også tok jeg med en liten flaske med zalo... så kunne jeg vaske over "matutstyret" på kvelden....

I Thailand selger de også mygolje som er ment for små barn... det får man ikke tak i her... fra johnsson&johnsson tror jeg merket heter... vet ikke hvor effektiv den er siden den ikke har alle de farlige stoffene, men minsten vår fikk ikke myggestikk... så hjalp vel kanskje noe ihvertfall!

Vi tok også å startet tilvenning av fruktspising og vanndrikking her hjemme før vi dro... så var det en vane der nede... mye god frukt med fuktighet som barna trenger i varmen!

vi hadde kun to uker der nede, så jeg handlet med alt jeg trengte av bleier og ting og tang her hjemmefra jeg.... så slapp jeg lete og bruke tid av ferien der nede på det.... også ble det endel ledig plass i kofferten til shopping på veien hjem! :)

Hadde nok med et alt for stort reiseapotek.... men tenkte at det var bedre med litt for mye enn litt for lite.... hadde bla med sånne brusetabletter som løses opp i vann og drikkes om man skulle være dehydrert.... en type til meg som voksen siden jeg ammet og en som passet til barn.... vet det på den tiden var vanskelig å få tak i på apotek i norge, men fikk lett tak i dem i sverige! Fikk aldri bruk for dem da... men vi ble aldri dårlige i magen eller noe heller....

Ps... Meieriprodukter i thailand er veldig bra, så anbefaler å spise yoghurt for magen sin skyld!! :)

God tur!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...