Anonym bruker Skrevet 29. november 2009 #1 Skrevet 29. november 2009 Som at alle er norrøne, begynner på samme bokstav,eller har lik mening? Min gode venninne fikk sitt første barn da hun var 16 1/2. Barnet heter Michelle. Ti år senere kom barn nr 2, og med årene hadde navnevalget også endret seg. Noen vil si til det bedre. Den nyeste jenta heter Ingeborg. Gutten som kom to år etter der igjen heter Henrik. Hun ler selv av dette, og nektet å "videreføre" samme navnesjager. Selv har jeg to nevøer som heter Håvard og Eirik. Som foreldrene mener "passer sammen". Hvordan gjør dere det? Passer dere på at det skal være en flyt i navnevalget, og ikke ha ei Kari og ei Chanell?
Anonym bruker Skrevet 29. november 2009 #2 Skrevet 29. november 2009 Jeg har valgt norske navn, som har fin betydning og noe av slekten. Ikke kalt opp etter noen med samme navn, men første bokstav. Og ikke sånn Ola og Kari. Kunne aldri kalt mine unger for Michelle og sånne "pyntenavn".
Anonym bruker Skrevet 29. november 2009 #3 Skrevet 29. november 2009 har ei jente som heter ida å fikk jente nr 2. ville kalle henne alva så det kunne bli ida og alva for det syns jeg passer så fint,men jente nr 2 var ingen alva, så nei her står ikke navna i stil
Anonym bruker Skrevet 29. november 2009 #4 Skrevet 29. november 2009 Jeg skjønner liksom ikke det der med at navna til barna skal "passe sammen". De er da vidt forskjellige individer, som ikke skal være sammen til alle døgnets tider resten av livet. Jeg har 3 barn og har valgt de navnene jeg har likt, uten å tenke på om de passer sammen.
Anonym bruker Skrevet 29. november 2009 #5 Skrevet 29. november 2009 Ja, jeg synes navnene må stå i stil, enten med bokstavrim eller med opprinnelse. F.eks Håkon og Magnus eller Josef og Maria (ok, ikke akkurat det da)
Anonym bruker Skrevet 29. november 2009 #6 Skrevet 29. november 2009 Jeg vet om ei dame som er mamma til 4 barn. De heter (fra eldst til yngst) : Anders, Kristian, Andrea og Kristin. Litt komisk at navna er så like, men samtidig litt moro og. Og de passer virkelig til navna sine.
Anonym bruker Skrevet 29. november 2009 #7 Skrevet 29. november 2009 Hmm, det er vel ikke så mange som fikk ei jente de kalte Michelle da de var helt ung, og fikk to barn med nesten 2 års mellomrom 10 år senere, så der tror jeg jammen vi har en felles bekjent Men for å svare på spørsmålet så har ikke navnet til barna mine noe annet til felles enn at de er gode gamle norske navn alle sammen og at de ikke har mer enn tre stavelser.
Gjest Skrevet 29. november 2009 #8 Skrevet 29. november 2009 begge har 4 bokstaver i fornavn og begynner på L og har et litt lenger mellom navn.. nr 3 får også samme kombinasjon
Anonym bruker Skrevet 29. november 2009 #9 Skrevet 29. november 2009 Nei. Nr 1 og nr 2 har engelske navn. Forskjellen er at nr 2 kan fortsatt uttales riktig på norsk (lærte noe fra nr 1). Nr 3 har en gammel norsk navn som jeg synes er pen, men som ikke kan uttales riktig på engelsk (mannen min tenkte ikke nok over det da han valgte navnet). Er (var) viktig at navnene vi bruker kan uttales riktig på begge språk da min familie snakker kun engelsk og hans norsk, men skal si vi bommet på nr 1 og nr 3.
Anonym bruker Skrevet 29. november 2009 #10 Skrevet 29. november 2009 Mine heter Celina, David & Isabella... Og denne gangen har vi tenkt på Ariana om det blir jente, eller Lucas om det blir gutt...
Anonym bruker Skrevet 29. november 2009 #11 Skrevet 29. november 2009 Ja Alle tre har bibelske navn på 5 bokstaver... Jeg vet om en Nina og Madeleine og det er bare rart. Samme med Knut og Joakim. Greit nok er det ene en opkalling, men det høres bare pussig ut.
Anonym bruker Skrevet 29. november 2009 #12 Skrevet 29. november 2009 Jeg synes egentig det er stiligst når navnene IKKE ligner på hverandre, men det blir jo vanskelig med mindre man endrer fullstendig smak mellom barna. Merker at nå som jeg vurderer navn til nr. 2 kommer jeg stadig på navn som minner litt om navnet til nr. 1, men de navnene forkaster jeg. Samme forbokstav er også litt rart, synes jeg.
Anonym bruker Skrevet 29. november 2009 #13 Skrevet 29. november 2009 Jeg har kun vært opptatt av at navnene skal være litt internasjonale,ellers har ikke navnene så mye til felles. Kunne godt ha kalt en eventuell nr 3 for feks Johannes eller Jesper for den saks skyld.
Anonym bruker Skrevet 29. november 2009 #14 Skrevet 29. november 2009 Har to gutter, og begge har navn som begynner på A, men dette er mest tilfeldig. Venter jente nå, og navnet begynner med en annen bokstav.
Anonym bruker Skrevet 29. november 2009 #15 Skrevet 29. november 2009 Alle mine har samme forbokstav.
Anonym bruker Skrevet 29. november 2009 #16 Skrevet 29. november 2009 Ja, jeg har to, Nikolas og Lukas
Anonym bruker Skrevet 29. november 2009 #17 Skrevet 29. november 2009 Navnene deres starter og slutter på samme bokstav, og de har like mange bokstaver i navnene
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå