Anonym bruker Skrevet 29. november 2009 #1 Skrevet 29. november 2009 Vi har en hund som røyter så mye og en liten gutt som nå har begynt å krype så smått. Sønnen vår er alltid full av hundehår og jeg føler meg som ei pirkekjerrig som går å støvsuger dagen lang fordi jeg ikke vil at sønnen vår skal få noe form for allergi eller astma pga alle hundehårene. Men samme hvor mye jeg gjør rent så er jo hårene her Vet ikke hva jeg skal gjøre.
Anonym bruker Skrevet 29. november 2009 #3 Skrevet 29. november 2009 Nei,kan ikke det. Typen min nekter. HI
Pengetreet Skrevet 29. november 2009 #4 Skrevet 29. november 2009 Hvis man ikke er disponert for allergi og astma så tyder forskning på at å vokse opp med dyr kan virke beskyttende. Du støvsuger jo allerede hver dag. Hva med å ha en "sone" hvor hunden ikke har adgang så lenge barnet er i krabbeperioden? Jeg vet om flere som har gjort det. Dele stua i to med en lekegrind som er strekt ut feks?
Anonym bruker Skrevet 29. november 2009 #5 Skrevet 29. november 2009 Takk for tips Vi har så liten leilighet,så føler ikke at vi kan avgrense området mer enn det allerede er. Dessuten driver hunden å rister seg hele tiden så alle småhårene flyr jo rundt over alt. Hadde det vært opp til meg hadde vi solgt hunden, for selv om sønnen vår ikke er disponert for astma eller allergi så er jeg livredd for at han kan få det. Men typen min har hatt denne hunden lenge før han traff meg og klarer ikke å kvitte seg med den, forstår jo det, men jeg syns det er fælt at hundehårene skal være absolutt over alt. HI
Anonym bruker Skrevet 29. november 2009 #6 Skrevet 29. november 2009 Børste hunden hver dag, tørrmoppe (fungerer stort sett bedre på hundehår enn støvsuger) hver dag og la ungen bli utsatt for litt av "hundestoffene" for å styrke immunforsvaret. Det er i hvertfall mitt tips...
Anonym bruker Skrevet 29. november 2009 #7 Skrevet 29. november 2009 Sånn er det når en har dyr og barn! Fram med moppen hver dag :-) Eller steng av et område som kun er babyen sitt eller hunden sitt... Men jeg vet det er ting som kan gjøres så hunden ikke røyter så mye. Tror en kan bytte til en spesiell type fôr eller kanskje det er noe kosttilskudd en kan gi i tillegg til godt pelsstell. Anbefaler dere å snakke med en veterinær og få råd! Svigermors hund røytet mye mindre etter at hun gjorde en endring med fôret, men jeg klarer ikke huske hva det var hun gjorde akkurat nå... Og så må du jo nesten bare tåle at der er litt hår rundt om kring når dere har dyr, for det er ikke farlig, det bare føles litt skittent og ekkelt.
Anonym bruker Skrevet 29. november 2009 #8 Skrevet 29. november 2009 Takk igjen for tips Ja,vi har bytta fôr, til Eucanuba Sensitive Skin, men det ser ikke ut til å hjelpe, og vi ga den tidligere omega 3 olje i tillegg,men d kasta den opp av,så vi måtte slutte med d. Den har også fått b-vitamin sprøyter hos veterinær men d hjelper lite alt dette her. Nå har vi fått tabletter for lavt stoffskifte men heller ikke dette hjelper. Den røyter like mye. I tillegg rister den seg mye,så lurer på om den klør i huden/pelsen. Men vet ikke hva vi kan gjøre når ingenting hjelper. Jeg får vel bare frem med moppen
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå