Gå til innhold

vondt i korsryggen. Noen med erfaring?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Er i uke 21 og har hatt vondt i 1,5 uke nå. Sitter helt nede ved korsryggen og på høyre side av halebeinet. Hva kan dette være, og er det noen som har tips?

Ellers kjenner jeg spark på utsiden av magen nå. Helt sprøtt!

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hei!

Etter uke 12 kjente jeg det samme som deg, men det var mer av og på og etter en stund gikk det over. Men etter uke 20 kom det tilbake, nå mer konstant, og i tillegg en følelse av stølhet på innsiden av lårene. I grunn var det i det hele tatt ganske ubehagelig/til tider vondt å gå. Da jeg var hos legen i uke 25, sa hun at jeg hadde en begynnende bekkenløsning og fikk råd om å gjøre ryggøvelser.

Er nå i uke 26 og er i grunn ikke noe bedre, men ikke så mye værre heller. Jeg prøver å gjøre ryggøvelser, men får ofte vondt i magen så blir dessverre ikke så ofte.

Kan høres ut som om du kan ha det samme, så får bare håpe at det ikke blir værre. Det er jo ikke alle som får bekkenløsning!

Skrevet

hmmm. Jeg vil jo gjerne at det skal gå over. Kanskje jeg skal komme meg til legen så jeg kan få fysio og akupunktur. Har hørt at det kan hjelpe noen. Tenkte kanskje babyen lå og trykket på noe,men med så konstante smerter i 1,5 uke, så har jeg vondt for å tro det. Jeg kjenner igjen de "menssmertene" i ryggen fra tidligere i svangerskapet, men dette er mer intenst. I natt lå jeg våken fordi det gjorde vondt. Når jeg står går det bra, men når jeg skal gå, sitter ned, eller reise meg opp fra en stol, fytti katta!

Skrevet

Jeg vil absolutt anbefale alle som har vondt i ryggen til å gå til kiropraktor. Dert er ingen som kan rygg bedre enn de,6 års utdannelse på skjelett og nervesystem.

Har utrolig god erfaring med dette. De undersøker deg og sender deg videre om du skulle trenge annen form for behandlig. Lykke til!!

Skrevet

var hos legen på tirsdag. Det tok 0,5 minutter for henne å finne ut at jeg hadde bekkenløsning. Har vært og fått tips til øvelser hos en fysioterapeut som også har bestilt et støttebelte til meg. Har fått lånt teleskopstaver til turer med hundene. Jeg blir så absolutt mye verre av å sitte stille. Får vondt når jeg går for mye. Kan ikke løfte noe særlig. Står på jobben nesten hele dagen, men ligger og hviler når jeg må.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...