bittelill Skrevet 29. november 2009 #1 Skrevet 29. november 2009 Jeg var på julebord i går til langt på natt, og danset og koste meg. Er 21 uker på vei. Så da gutten vår våknet, løftet jeg han over i sengen til oss, og i det jeg løftet han kjente jeg et "knepp" i gravidmagen. Det var ikke direkte vondt, men føltes ikke ut som noe som ikke burde være der. Babyen i magen ble veldig aktiv med en gang etterpå, og jeg ble redd for at det skulle være noe galt, men i dag virker alt heldigvis normalt. Andre som har erfaring med slike plutselige reaksjoner fra magen ved anstrengelse? Er det tegn på at jeg anstrenger meg i overkant mye? Eller er det bare helt normalt?
Nikki 75 Skrevet 29. november 2009 #2 Skrevet 29. november 2009 Jeg har også opplevd det, og fikk litt angst etterpå. Men det gikk helt bra. Babyen ligger så godt beskyttet så...
Ann Helen Skrevet 29. november 2009 #3 Skrevet 29. november 2009 Jeg får og av og til en sånn rar følelse i magen. Det kjennes ut som et slags "bånd" som går langs med magen, og jeg får et slags stikk hvis jeg f.eks. sitter i sofaen og strekker meg sidelengs etter noe på bordet. Og da kvepper jeg veldig, og det er litt vondt, men det går over igjen med en gang:-) Tror det har noe med at magemusklene strekker seg når magen vokser, og da kjennes det rart ut når vi bruker musklene på en eller annen måte:-)
Egget/pfeew med lille nurk Skrevet 29. november 2009 #4 Skrevet 29. november 2009 Sånn har jeg kjent ganske ofte siden jeg var en 20-21 uker på vei.. Spurte legen om dette, og hun sa det bare er disse ligamentbåndene som strekkes litt.. Det er helt normalt og ikke farlig.. Bare litt ubehagelig der og da.. Kjenner det hvis jeg f.eks. reiser meg litt fort opp fra senga, strekker meg etter noe på bordet når jeg sitter eller hvis jeg skal bøye meg for å løfte opp barna i barnehagen..
bittelill Skrevet 30. november 2009 Forfatter #5 Skrevet 30. november 2009 Takk for svar jenter Er godt å høre andres erfaringer når en lurer!!!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå