Gå til innhold

trenger littråd og hjelp

Anbefalte innlegg

Skrevet

jeg har noen venner, som igjen har et vennepar som nettop har fått et barn. jeg kjenner de ikke, men vet godt hvem de er. da hun gikk gravid røkte hun hasj gjennom hele svangerskapet. jeg vurderte da og gå til BV men gjorde det ikke.... (følte det ikke var min rett og gjøre det) har egentlig ikke tenkt så mye på de i det siste, men da jeg møtte ene venninna mi igår sa hun at hun hadde fått helt sjokk, fordi hun hadde vært på besøk der, og mens hun hadde sitti og dulla med babyen så hadde foreldrene som satt i andre enden av soffaen beg og røyke hasj på pipe... i samme rom, samme sofa og uten lufteing for babyen...jeg har også fått høre at de røyker hasj daglig... jeg blir så frustrert. hadde de gjort det når babyen var borte så hadded jeg ikke giddi og brydd meg med det, men jeg syns det er så vondt og vite det her... tenk og utsette barnet sitt for passiv hasj røyking. jeg holder barnet mitt vekk fra passiv røyking (vanlig røyk) trenger litt råd fra dere.... skal jeg ringe BV eller snakke med jordmor? hvis de får vite det kommer fra meg, så vet de jo på n måte hvem som har sagt det også... hmmmm

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Det synes jeg nok du skal snakke med barnevernet om. Du kan ringe dem anonymt, og siden venninda de fortalte deg det, og de (foreldrene) gjerne ikke vet at du er klar over det så kan de jo ikke vite at det var du som tipset BV?

En ting er at foreldrene ruser seg når de har ansvaret for et lite barn, det er ille nok, tenk om det skulle skje noe med barnet? Men å utsette et lite barn for passiv hasjrøyking er jo helt på tur. Har selv opplevd å være i rom der andre røyker hasj, og blitt helt rar i hode av det. Og tenker at om det påvirker meg som er voksen så må det iallefall påvirke barn! Dessuten kan det, i tillegg til å påvirke lunger ol. slik som 'vanlig' passiv røyking også påvirke utviklingen av hjernen.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...