Mamma'n til blomsterbarna=) Skrevet 29. november 2009 #1 Skrevet 29. november 2009 Hvorfor er det ikke alle som gjør det?? Hvofor vil ikke alle ha en av hver? Hvis man tenker at barnet er friskt uansett, alle ønsker seg jo et friskt barn! Jeg er gravid med nr.2 nå. Prøver å kjenne etter om jeg ønsker meg det ene kjønnet mer enn det andre. Veier opp og ned i mente. Men vet rett og slett ikke om jeg ønsker meg noe spesielt kjønn!! Her er min liste: Gutt: Har ingen gutteklær= masse shopping, det liker vi. Da har jeg også en av hver =) Min morfar blir glad, han synes det er produsert nok jenter..... Men hvordan skal jeg være guttemor? =P Hehe. Jente: Har jente fra før, 2 tette jenter, masse glede av hverandre. Ser for meg at de får mer glede av hverandre når de er samme kjønn så tett. Har alt av klær osv. Nei, rett og slett, vet ikke om jeg blir mer glad for det ene kjønnet enn det andre jeg! Bare jeg som er unormal da eller? Ser jo at mange ønsker seg en liten jente.. Det har jeg jo. Gruer meg litt til UL også, enn om jeg som en del på anonym feks, blir skuffet om det er det ene eller det andre? Jeg har jo ikke gjort meg opp noen mening om hva jeg "ønsker meg"...
Anonym bruker Skrevet 29. november 2009 #2 Skrevet 29. november 2009 Det er ikke alle som kan eller vil ha to barn. Derfor er det sikkert noen som ønsker seg et spesielt kjønn mer enn det andre.
Gjest Skrevet 29. november 2009 #3 Skrevet 29. november 2009 forstår deg godt.. jeg ønsket meg ikke noe bestemt kjønn, bare at ungene (bærer tvillinger) ville være friske :-) alle rundt meg maste om at jeg "MÅTTE" jo ønske meg noe bestemt.. men hva viste vel dem? jeg hadde ingen ønske om det ene eller det andre.. når vi gikk til ordinær UL var jeg små redd for at jeg skulle bli skuffet for det ene eller det andre.. men, når vi fikk vite kjønn, så var det bare herlig! joda, jeg venter en av hvert, kan hende det er lettere da tenker noen.. men tenk over det, om man ikke har noe håp om noe bestemt før man kommer dit, så blir jo gleden enorm :-) og samtidig, samboeren min ønsket seg hvertfall en gutt, da vi fikk vite at tvilling 1 var jente, så kom det et lavt "så nyderlig" fra han, så tror ikke man blir super skuffa om det ikke er det man ønsker seg.. men da vi fikk vite at tvilling 2 var gutt, så var han stolt som en hane, ikke fordi det var en gutt der, men fordi han fikk både sønn og datter :-D
Anonym bruker Skrevet 29. november 2009 #4 Skrevet 29. november 2009 Jeg har en av hver. Men da jeg gikk gravid med nr 2, var egentlig tanken min at det var det samme hva det var. Turde ikke engang si "samme hva det er, bare det er friskt". For det er det jo ingen garanti for, og eldste har diagnoser....... Så jeg sa bare "det er det samme hva det er". Hadde vært greit med gutt som nr 2, for da hadde jeg klær på stell:) Og jeg visste jo ikke hvordan jeg skulle være jentemamma etter mange år som guttemamma. Husker da jenta kom. Jeg skulle jo vaske henne nedentil, og jeg stod der som et spørsmålstegn; "Hvoran gjør en dette, uten å søle bæsj i alle sprekker? Og hvordan fjerner en bæsj fra sprekken?" Dette var jo så enkelt på gutten, for der var det ikke så mange sprekker;) Mine barn er mine barn, samme hvilket kjønn de har. Jeg kan vel forstå at en ønsker seg det kjønnet en ikke har, men når barna er der, så er det ikke så viktig. Da blir det det daglige og oppdragelse generelt samme hvilket kjønn barnet har. Og jeg må bare si at en ikke er garantert en "rosa prinsesse" selv om en får jente. Jeg har det ikke, og har vel aldri ønsket meg det heller.
2SmåTroll Skrevet 29. november 2009 #5 Skrevet 29. november 2009 jeg må si jeg ønska litt at jeg skulle få en jente andre gangen. Ikke noe stort ønske, men hadde jo så mye rosa fra eldstemann Og så ser jeg jo selv gleden med å ha en søster. (tror ikke det blir det sammen med bror/søster) Men hadde det blitt en gutt så hadde jeg vel ikke blitt så veldig lei meg Vet om andre som håpet det ble gutt.
Lilleleen Skrevet 29. november 2009 #6 Skrevet 29. november 2009 jeg har ingen barn fra før, men har alltid ønsket meg ei jente først...trodde jeg. Da vi var på ul og fikk se at det er en liten gutt vi skal få, så ble jeg kjempeglad. Trodde jeg kom til å bli skuffet, men det ble jeg ikke ) jeg brydde meg ikke om det, for det jeg tenkte mest på var om alt var bra. Og det var det heldigvis ) Så nå går vi å gleder oss til lillemann skal komme:o) masse lykke til på UL )
Mamma'n til blomsterbarna=) Skrevet 29. november 2009 Forfatter #7 Skrevet 29. november 2009 12:14 Hehe! SÅNN tenker jeg det med gutt! Ang. vasking..Skal jeg liksom løfte pungen når jeg vasker? Ser for meg at det er mye enklere med jente, det har jeg fra før. Og jeg kan da vel å vaske meg selv hehe. Man er absolutt ikke garantert noen rosa prinsesse fordi om man får jente. Nå har ikke jenta her begynt å bestemme så mye selv, men jeg er lei av rosa =P Så går mye i lilla osv =)
Mamma'n til blomsterbarna=) Skrevet 29. november 2009 Forfatter #8 Skrevet 29. november 2009 Ja, men hvorfor er det så mye snakk om at det ikke er lov å ønske seg det ene eller det andre? Ser jo selv nå at når man står i situasjonen og er gravid, har et kjønn fra før og ikke vet neste kjønn, så MÅ man ikke ønske seg motsatt.. Hehe, har alltid trodd det jeg! Men ser jo mange fordeler med å ha samme kjønn.. Men blir det motsatt så har jeg jo en av hver... Hvorfor MÅ man ønske seg en av hver?? Hehe. Nei, så lenge barnet kommer ut og er et menneske barn, frisk og rask og fødsel går bedre enn sist, er jeg suuperfornøyd jeg! For meg har fødselsopplevelsen MYE mer å si enn om det er det ene eller det andre kjønnet. For sist gang var helt jævlig!
_Løvemamma_ Skrevet 29. november 2009 #9 Skrevet 29. november 2009 Jeg fikk veldig mye spørsmål før UL om hva jeg ønsket meg mest. Når jeg sa at det kom akkurat på det samme så ble mange nesten provosert, særlig når de ikke fikk noe mer ut av meg med masing. Flere prøvde å presse meg til å si at jeg ønsket meg jente, for det gjorde jo 'alle'. Men jeg tenker at det spiller ingen rolle. Begge har sine 'fordeler' og 'ulemper', og når alt kommer til alt så er det 'barnet mitt', ikke 'gutten min' eller 'jenta mi'. Fikk vite på UL at jeg venter en jente. Sambo fikk litt panikk ved tanke på å skulle være far for en tenåringsjente (han jobber i utelivsbransjen, og ser ganske mye rart...), men ble ikke trist på noe vis, selv om jeg vet at han håpte på en gutt (pga dette med tenåringsjenter). Selv om jeg venter jente nå så betyr ikke det at jeg håper neste blir en gutt, eller jente for den del. En av hver er sikkert fint. Det er ogaå fint å ha en søster. Synes ikke det er viktig hvilke kjønn barna mine blir, bare håper de blir lykkelige og gode mennesker.
_Løvemamma_ Skrevet 29. november 2009 #10 Skrevet 29. november 2009 Forresten så synes jeg det er stor forskjel på å tenke at 'hadde jo vært koselig med en liten jente/gutt da' og å bli oppriktig skuffet og sår om det skull evise seg å ikke være det kjønnet man ville ha.
Mamma'n til blomsterbarna=) Skrevet 29. november 2009 Forfatter #11 Skrevet 29. november 2009 Ja, det er stor forskjell å tenke at det og det er koselig og det å bli gravid for så å ønske seg et spesielt kjønn! Jeg ble ikke gravid nå med baktanke om at "nå skal vi lage en gutt/jente" Man ikke hva man får før man får det =)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå